Americká nádielka alebo Kamión plný nových Harleyov

ROAD GLIDE ULTRA

Na oslavu svojho 115. výročia legendárna značka Harley-Davidson chystá mega oslavu v stovežatej Prahe, ktorá sa uskutoční už tento víkend (od 5. do 8. júla 2018). My sme si už v predstihu vyskúšali niekoľko tohtoročných noviniek v rámci tradičného zastavenia kamióna plného nových Harleyov v bratislavskom sídle značky na Rebarborovej ulici.

Ako prvú sme si vybrali na otestovanie tohtoročnú novinku – model FAT BOB 114. Vyznačuje sa modernými tvarmi, tučnými gumami a najmä – extra silným motorom Screamin’ Eagle Milwaukee-Eight 114. Toto magické číslo označuje zdvihový objem, po našom 1 868 cm³. Vidlicový dvojvalec s najvyšším výkonom 94 koní (69 kW) a s krútiacim momentom 155 Nm pri 3 000 ot./min. nás po naštartovaní prekvapil svojím nepravidelným, priam skackavým rozbehom a nie celkom výrazným zvukovým prejavom.
Fat Bob

Posed za širokými riadidlami s mierne dopredu vystrčenými nohami sa nám páčil, sme zvyknutí na podobné sedenie. Avšak na to, čo sa udialo po prvom plnom otočení rukoväte plynu na druhom a na treťom prevodovom stupni, na to veru zvyknutí nie sme. Ani naša spolujazdkyňa, pretože toľko „pišťania“, ako na „Tučnom Bobovi“ sme od nej ešte nikdy doteraz nepočuli. A to sme spolu už pekných pár rôčkov…
Fat Bob

Ťah motora je fenomenálny, aj jeho zvuk sa s pribúdajúci otáčkami výrazne zlepšuje. Motor ochotne točí do 5 500 otáčok, celkom však postačuje aj o tisíc menej. Len extra široká predná guma netradičného rozmeru 150/80 R16 (vzadu 180/70 R16) si neľahá do zákruty tak ochotne, ako napríklad 19-palcová úzka pneumatika na našom domácom choppri. Pohotovostnú hmotnosť 306 kg sme si počas jazdy vôbec neuvedomovali, priama jazda je absolútne stabilná a dynamická, len do zákrut treba Fat Boba o čosi viac nútiť. Na dvojitú prednú kotúčovú brzdu sa môžete spoľahnúť, pod celkové športové jazdné vlastnosti sa bez pochybností podpísala aj skvelá obrátená predná vidlica s priemerom 43 mm. Keďže palivová nádrž disponuje objemom len 13,2 litra, treba sa pripraviť na častejšie návštevy čerpacích staníc.

Model Fat Bob kúpite aj s menším a slabším motorom Milwaukee-Eight 107, my by sme si rozhodne a ochotne priplatili a vybrali motor Milwaukee-Eight 114. Cenový rozdiel nie je až taký priepastný, pocitovo však určite áno (17 460 eur s menším motorom 107 vs. 19 260 eur s motorom Milwaukee-Eight 114). Na „Tučnom Róbertovi“ sa nám nepáčila jediná vec – uchytenie značky na podivnej rúrkovej konštrukcii nad zadným kolesom. Aj to sa však dá veľmi rýchlo vyriešiť efektným bočným uchytením ŠPZ…

Harley pre manželku: ROAD GLIDE ULTRA
Ako druhý sme si vybrali stroj s názvom Road Glide Ultra, vybavený o čosi  „pokojnejším“ motorom Twin-Cooled Milwaukee-Eight 107 (1 745 cm³). Ten disponuje najvyšším výkonom 90 koní (67 kW) a krútiacim momentom 153 Nm. Ako prvé sme si uvedomili vysokú hmotnosť 425 kg počas výjazdu z parkoviska, ako aj netradičné zahnutie riadidiel smerom ku šoférovi. Naša nežná polovička si naopak všimla neskutočne pohodlnú „fotelku“ so zabudovanými reproduktormi a kufrom za zadnou opierkou. Na taký luxus veru nie je zvyknutá, hoci aj náš domáci chopper disponuje operadlom chrbta. To je však nič v porovnaní s kreslom pre hosťa za vami namontovaným na tomto stroji.
ROAD GLIDE ULTRAPo pár zoznamovacích kilometroch sme si to začali užívať aj my. Bez ohľadu na zabudovaný audiosystém, ochranný plexištít, či navigáciu,ROAD GLIDE ULTRA jazda začala byť po čase skutočne zábavná. Odhliadnuc od náročnejšieho parkovania, kedy jednoducho nesmiete prekročiť  istý bočný náklon, lebo vyše štyri metráky vás razom pošlú k zemi, je jazda vďaka civilným rozmerom pneumatík (130/80 R17 vpredu, 180/65 R16 vzadu) skutočne zábavná. Prejazdy zákrut sú napriek vysokej hmotnosti dynamické, dlhé vzdialenosti nie sú vďaka objemu nádrže 22,5 litra žiadnou prekážkou. Do troch kufrov sa pomestí celkovo až 132 litrov batožiny, a to je už na úrovni menšieho auta. V noci si budete isto užívať aj dvojitý LED svetlomet Daymaker. Zabolí len cena – od 28 410 eur. Pohodlnejší a charakternejší motocykel na dlhé cesty by ste však hľadali iba márne. Alebo máte dojem že technicky dokonalá Honda GoldWing – avšak bez vibrácií, zvuku, aj emócií – sa môže s touto americkou klasikou merať? Nuž, my veru, úprimne povedané, nie sme toho názoru…

Text a foto: MiB