Dunlop RoadSmart III – vyššia priľnavosť, dlhší čas

  • Dlhšia životnosť popredných pneumatík o 82 percent ako je priemer testovaných konkurenčných výrobkov*
  • Jednotka, pokiaľ ide o záber a ovládanie na suchom povrchu**
  • Stála vysoká výkonnosť aj pri opotrebovaní
  • Presvedčivé výsledky aj pri testoch na mokrej vozovke

Stála a vynikajúca priľnavosť na suchom i mokrom povrchu, ktorá sa neznižuje počas životnosti pneumatiky. Tento cieľ si stanovil výskumný a vývojový tím spoločnosti Dunlop Europe pri vývoji revolučnej novej športovo-turistickej pneumatiky RoadSmart III.

V predvečer svojho uvedenia na trh získala RoadSmart III potvrdenie svojho sloganu „Stronger for Longer“ od nezávislej hodnotiacej organizácie Motorrad Test Center (MTC), ktorá ju porovnávala s kľúčovými konkurenčnými výrobkami.

Jasný víťaz v zábere a v ovládaní na suchej vozovke

V teste MTC zameranom na ovládanie v suchých podmienkach sa RoadSmart III umiestnila na prvom mieste a bola o 10 percent lepšia ako priemer štyroch konkurenčných pneumatík. Toto víťazstvo sa preukázalo pri jej intenzívnom testovaní, v ktorom skúšobní jazdci MTC prísne hodnotili správanie sa pneumatík na suchom povrchu, a to na základe pätnástich rôznych kritérií, vrátane testov stability, presnosti riadenia a priľnavosti v zákrutách. RoadSmart III v týchto testoch jasne zvíťazila celkovo v šiestich kritériách (vrátane presnosti riadenia s aj bez spolujazdca) a v ďalších siedmich oblastiach sa delila o prvenstvo.

Nekompromisne na mokrej vozovke

Jedným z hlavných cieľov výskumného a vývojového tímu Dunlop bolo zabezpečiť, aby najlepšia hodnota výkonnosti na suchej vozovke v celom segmente nijako neovplyvnila zníženie hodnoty výkonnosti na mokrom povrchu. Skúšky MTC potvrdili, že sa im tento zámer podarilo naplniť. V testoch na mokrej vozovke pneumatika Dunlop dosiahla podľa názoru skúšobných jazdcov MTC prvenstvo alebo delené prvenstvo v šiestich kľúčových parametroch, vrátane presnosti riadenia pri vjazde do zákruty, ovládanie pri dlhom zatáčaní a za najvyváženejší parameter bola ohodnotená priľnavosť prednej i zadnej pneumatiky.

Výkonná dlhší čas

Životnosť je v segmente športovo-turistických pneumatík zásadnou podmienkou úspešnosti. Keď jazdci vyrážajú na maratónsku jazdu cez celú Európu, požadujú, aby si pneumatiky udržiavali rovnakú výkonnosť počas mnohých tisíc kilometrov. MTC odhalila, že pneumatiky Dunlop majú pred konkurenčnými výrobkami z hľadiska odolnosti veľký náskok. Po absolvovaní veľmi náročnej skúšobnej trasy v Španielsku, ktorú tvoria diaľničné úseky, hlavné komunikácie i únavné úseky na horských cestách tím MTC overil potenciál životnosti jednotlivých pneumatík. Jeho záver bol, že predná pneumatika Dunlop sa nielenže umiestnila na prvom mieste, ale vykázala dlhší kilometrový prebeh o neuveriteľných 82 percent, ako je priemer konkurenčných testovaných výrobkov* podľa výpočtu na základe nemeckého zákonného limitu minimálnej hĺbky dezénu 1,6 mm. Zadná pneumatika sa v tomto kritériu tak isto umiestnila na čele testovaných pneumatík s kilometrovým prebehom dlhším o 19 percent ako priemerná hodnota ostatných testovaných konkurenčných výrobkov. Skúšobní vodiči MTC to komentovali tak, že i na konci diaľkového testu životnosti „RoadSmart III sa stále veľmi dobre drží v zákrutách, podobne ako keď bola nová“.

Naším cieľom bolo vyrobiť pneumatiku, ktorá nastaví novú latku, pokiaľ ide o ovládateľnosť a životnosť bez toho, aby sme pritom akýmkoľvek spôsobom zľavili z jej správania sa na mokrom povrchu. Potešilo nás, že test MTC potvrdil tieto silné stránky RoadSmart III i náš cieľ vyššej výkonnosti dlhší čas ,Stronger for Longer‘,“ povedal Xavier Fraipont, výkonný riaditeľ pre oblasť motoristického športu a motocyklov.

Pneumatiky Dunlop RoadSmart III sú už v predaji; rad zahŕňa 18 rozmerov a špecifikácií a pokrýva rozpätie od ťažkých GT motocyklov až po motocykle strednej hmotnostnej triedy.

Viac informácií o výrobkoch a značke Dunlop Európa nájdete na www.dunlop.sk alebo na twitterovom účte @DunlopMoto.

* Výpočet vychádza z nemeckého zákonného limitu minimálnej hĺbky dezénu 1,6 mm. Porovnávané s priemernou výkonnosťou troch vedúcich konkurenčných výrobkov v segmente športovo-turistických radiálnych pneumatík (Michelin Pilot Road 4, Bridgestone T30 Evo, Pirelli Angel GT). Testy realizoval Motorrad Test Center v novembri 2015 na zákazku Goodyear Dunlop. Rozmery: predná pneumatika 120/70ZR17 a zadná 180/55ZR17. Skúšobný motocykel Yamaha FJR 1300A; testovanie na cestách sa uskutočnilo na cestách so zmiešaným povrchom v Španielsku v okolí Almerie

** Porovnané s priemernou výkonnosťou štyroch vedúcich konkurenčných výrobkov v segmente športovo-turistických radiálnych pneumatík (Michelin Pilot Road 4, Bridgestone T30 Evo, Pirelli Angel GT and Metzeler Roadtec Z8 MO). Testy realizoval Motorrad Test Center v januári 2016 na zákazku Goodyear Dunlop. Rozmery: predná pneumatika 120/70ZR17 a zadná 180/55ZR17. Skúšobný motocykel Yamaha FJR 1300A; testovanie sa uskutočnilo na skúšobnej dráhe Goodyear Dunlop Mireval Proving Ground vo Francúzsku

* Výpočet vychádza z nemeckého zákonného limitu minimálnej hĺbky dezénu 1,6 mm. Porovnávané s priemernou výkonnosťou troch vedúcich konkurenčných výrobkov v segmente športovo-turistických radiálnych pneumatík (Michelin Pilot Road 4, Bridgestone T30 Evo, Pirelli Angel GT). Testy realizoval Motorrad Test Center v novembri 2015 na zákazku Goodyear Dunlop. Rozmery: predná pneumatika 120/70ZR17 a zadná 180/55ZR17. Skúšobný motocykel Yamaha FJR 1300A; testovanie na cestách sa uskutočnilo na cestách so zmiešaným povrchom v Španielsku v okolí Almerie