Aj keď Belgicko človeku zrejme nepríde na myseľ ako prvá krajina, keď je reč o športových automobiloch, tamojší vodiči sa do nového Fordu Mustang zaľúbili až po uši.
Z viac ako 21 000 nových Mustangov, ktoré automobilka Ford doposiaľ predala v Európe, skončilo až 1 600 vo vlastníctve belgických nadšencov. To je jeden Mustang na každých 4 693 vodičov spomedzi všetkých 7 659 000 vodičov v krajine – čo je neporovnateľne väčší pomer než kdekoľvek inde v Európe.Nemecko a Veľká Británia predstavujú viac ako polovicu všetkých predaných kusov nového Mustangu od jeho minuloročného uvedenia na európsky trh. Starý kontinent tak uvidel na svojom trhu kultový športový automobil vôbec po prvý raz od roku 1964, keď sa začal predávať v USA. Nemeckí vodiči si doposiaľ kúpili 7 281 Mustangov (jeden na každých 7 700 vodičov) a britskí vodiči si kúpili 4 761 Mustangov (jeden na každých 7 743 vodičov).
Na treťom mieste je Francúzsko s počtom 2 126 predaných vozidiel a štvrté je Belgicko – jedna z krajín s menšou populáciou (k ďalším patrí Švédsko, Švajčiarsko a Česká republika), kde je obrovský dopyt po automobile, ktorý sa minulý rok stal najpredávanejším športovým kupé na svete.
„Mustang je automobil, ktorý má medzi európskymi fanúšikmi obrovské množstvo vášnivých prívržencov v podobe množstva záujmových klubov a stretnutí milovníkov Mustangu,“ uviedol Laurent Charpentier, generálny riaditeľ spoločnosti Ford Belgium. „Je to športový automobil ako žiadny iný – automobil, na ktorý niektorí tunajší fanúšikovia čakali doslova celý život.“
Belgicko je dlhoročným milovníkom rýchlych áut. Slávny okruh Circuit de Spa Francorchamps bol jednou z prvých pretekárskych tratí, na ktorých sa konali preteky Formuly 1 (F1), a pilot Jacky Ickx šesťkrát vyhral preteky 24 hodín Le Mans, raz na modeli Ford GT-40, 25-krát stál na stupňoch víťazov F1 a okrem toho vyhral Rely Dakar.
K najväčším fanúšikom nového automobilu patrí Adelbert Engler z belgického mestečka Heusden Zolder, ktorý o sebe tvrdí, že je „blázon do Mustangu“. Doma má dnes zbierku 5 500 modelov automobilu Mustang, ktorú si sám vybudoval, a tiež niekoľko klasických modelov v skutočnej veľkosti.
„Od rozhovorov, filmov a hudobných videoklipov až po správy, výročia a výstavy – to všetko som za tie roky absolvoval so svojimi Mustagmi,“ hovorí Engler, ktorý už netrpezlivo čaká na doručenie žltého fastbacku Mustang s 2,3-litrovým motorom EcoBoost.
Európski záujemcovia o Mustang majú na výber modely poháňané 5,0-litrovým motorom V8 a 2,3 litrovým motorom EcoBoost s karosériou typu fastback alebo kabriolet. Najobľúbenejšími farbami karosérie sú zatiaľ červená, sivá a čierna, pričom 72 percent kupujúcich si vybralo typ fastback a 64 percent sa rozhodlo pre pohon s motorom V8. Modely s motorom EcoBoost sú najobľúbenejšie v južnej Európe.