Patríte medzi milovníkov zemiakových lupienkov? Pozor, hrozí vám láska na prvé zahryznutie! Chipsy Lay’s sú vyrobené z najkvalitnejších surovín, ktorých základom sú vybrané odrody zemiakov, jemná soľ a starostlivo pripravené kombinácie korenia. Nové Lay’s Smile obaly zaiste vyčaria úsmev na každej tvári. Sú na nich vyobrazené úsmevy, prostredníctvom ktorých môžete šíriť pozitívnu energiu aj Vy. S Lay’s Smile Vám teda hrozí pozitívna nálada počas celého chrumkania a možno aj po ňom!
Otvor si balíček dokonale chrumkavých lupienkov s plnou zemiakovou chuťou. Na výber je až päť obľúbených príchutí – klasické slané, príchuť grilovanej slaninky, štipľavej papriky alebo aj jarnej cibuľky a čerstvého smotanového syra s pažítkou. A nebojte sa experimentovať! Oddajte sa slastnému chrumkaniu, zažijete niečo skutočne dobré.
Chipsy Lay’s Salted, Piquant Paprika, Grilled Bacon a Fromage sú dostupné v 150g a 77g obaloch. Chipsy Spring Onion v 77g obale. Odporúčaná cena: 0,79 € (77 g) a 1,29 € (150 g).
Pozor súťaž!
Zapojte sa do súťaže o 2x Iphone 7 a ďalšie hodnotné ceny! Nasaďte úsmev, odfoťte sa s obalom Lay’s a s hashtagom pridajte foto na svoj Instagram alebo Facebook. Viac o súťaži na FcB Lay’s CZ & SK. Súťaž trvá od 1.2.2017 do 31.3.2017.
Na medzinárodnom autosalóne NAIAS 2017 v Detroite predstavila japonská značka Lexus úplne nový vlajkový sedan LS, piatej generácie v modelovom prevedení 2018. Povieme to rovno – sadli sme si z neho na zadok…
Je možné, že žiaden iný automobil pri svojom uvedení na trh nepozdvihol svoju kategóriu takým rozhodujúcim spôsobom ako prvý Lexus LS, keď pred 28 rokmi odštartoval túto luxusnú značku.
Model LS 400 z roku 1990 úplne rozložil dovtedajšie ponímanie luxusu – stanovil nové kritériá pohodlia, výkonu hnacích sústav, plynulého a tichého chodu, konštrukčnej kvality, spoľahlivosti a pozornosti venovanej detailom, čím si získal nadšené prijatie u kritiky aj u ohromených zákazníkov.
Dnes sa spoločnosť Lexus chystá zopakovať históriu a uvádza na trh úplne nový vlajkový sedan LS piatej generácie pre rok 2018, ktorý sa aktuálne predstavuje na Severoamerickom medzinárodnom autosalóne NAIAS 2017 v Detroite.
Charakterizuje ho radikálne nový dizajn so siluetou v štýle kupé, no priestrannosťou prestížneho sedanu (nám azda najviac pripomína nové Porsche Panamera). Nová platforma dodáva vozidlu najlepšiu obratnosť a komfort, akú kedy model LS ponúkol. Úplne nový motor 3,5 V6 s dvoma turbodúchadlami s výkonom310 kW / 415 k (krút. moment 600 Nm) doplní 10-stupňová automatická prevodovka. Vďaka nemu dokáže Lexus LS dosiahnuť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy (verzia AWD). Neskôr pribudne aj hybridná verzia, ktorej technické detaily ešte značka neprezradila.
Úplne nový vyspelý bezpečnostný systém od spoločnosti Lexus (ktorého súčasťou je svetová novinka – intuitívna funkcia detekcie chodcov s aktívnym riadením) obohatí interiér inšpirovaný tradičnou japonskou estetikou. O kvalite predných sedadiel sa ani nemusíme baviť, vďaka možnostiam vyhrievania, chladenia a masáže bude najmä pravé zadné sedadlo mimoriadne prívetivým prostredím. Elektricky ovládané predné a zadné sedadlo s funkciou japonskej masáže „šiacu“ a vyvýšenej pohovky „otoman“, ktoré je súčasťou rozšíreného balíka luxusu zadných sedadiel, isto vyhovie aj tým najnáročnejším.
Nová úroveň luxusu vlajkovej lode v každom ohľade odráža technologický náskok japonskej značky. Nový Lexus LS ročník 2018 ako zvnútra, tak aj zvonka odráža aj tento krát jedinečnú, markantnú, japonskú identitu a špecifický prístup k luxusu. Model LS bol navrhnutý ako najmodernejší globálny zástupca značky, ktorý sa bude predávať približne v 90. krajinách celého sveta.
Zaujímavá ponuka pre vášnivých zberateľov veteránov prišla z Dubaja – na predaj ponúkli zachovalý exemplár Toyoty 2 000 GT z roku 1968. Aj napriek vyššiemu veku má biele športové kupé z Japonska na tachometri iba 11 651 km, čo nie je medzi zberateľskými autami zriedkavosťou. Cena je takisto zberateľská – milión dolárov. Auto si možno pozrieť a kúpiť v nákupnej galérii Tomini Classics.
Začiatkom 60. rokov nikto nespájal značku Toyota so športovými autami. Ale po úspechu v Japanese Grand Prix v rokoch 1963 a 1964 sa Japonci zaľúbili do motošportu a začali sa domáhať športového auta od domácich výrobcov.
Prvé japonské superauto
Signálom, že japonská značka Toyota má záujem o túto časť trhu, na ktorom dominovali európske a americké značky, bol neveľký model Sports 800, dostupný s karosériou kupé a roadster, ktorý sa dostal na trh v roku 1965. V tom istom roku Toyota predstavila na veľtrhu v Tokiu väčší model – 2 000 GT. Dvojdverové kupé s hliníkovou karosériou a moderným, aerodynamickým vzhľadom vyvolalo senzáciu. 2 000 GT bolo vyhlásené za prvé japonské superauto a zámožní Japonci okamžite vyťahovali peňaženky. K debutu na trhu však prišlo o dva roky neskôr, ktoré Toyota využila na predstavenie možnosti prototypu na mnohých športových závodoch. Vrcholným bodom bolo vystúpenie na Yatabe High Speed Testing Course v roku 1966. Prototyp 2 000 GT pripravila firma Tosco (v súčasnosti TRD). Automobil dosiahol najvyššiu priemernú rýchlosť na okruhu, až 207,17 km/h, prekonal tri svetové rekordy a vytvoril 13 nových medzinárodných rekordov.
Po takejto reklame musel byť debut športovej Toyoty na trhu úspešný. Predaj sa začal v máji roku 1967. Ultraľahkú karosériu navrhol Satoru Nozaki. Dvoj-litrový motor R6 DOHC s výkonom 150 koní bol evolúciou osvedčeného motora SOHC z prestížnej Toyoty Crown, ktorá sa v tom čase predávala. Nový model 2 000 GT bol výnimočný v svetovom meradle – na zrýchlenie z 0 na 100 km/h potreboval 8,6 sekúnd a dosahoval rýchlosť 218 km/h.
Pomohol Toyote vymaniť sa z povesti konzervatívneho producenta automobilov a budovať si vo svete povesť výrobcu športových vozidiel.
Vnútorná očista prospeje telu kedykoľvek, po opulentnom zakončení roka však býva obzvlášť žiadúca. Pokiaľ ste to vlani s bujarými oslavami trochu prehnali a teraz hľadáte vhodnú inšpiráciu, ako začať znovu a lepšie, skúste čerstvé zeleninové šťavy.
S nápojom „bačorinovej“ farby možno stretnúť v ruke slávne ženy aj mužov, napríklad Anne Hathaway, Colina Farrella, Drew Barrymore či Jessicu Alba.
Mnoho známych tvárí vsádza taktiež na detoxikáciu za pomoci surovej stravy. Nechýba medzi nimi napríklad Demi Moore, Beyoncé, Nathalie Portman, Uma Thurman či Donna Karan.
V čom spočíva tajomstvo RAW stravy? Rovnako ako iný detox zbaví telo škodlivín, ktoré sa v ňom usadzujú po konzumácii alkoholu, kávy, konzervovaných a farbených potravín. Spolu so škodlivinami zmiznú aj prebytočné kilá, zlepší sa stav pleti, nechtov a vlasov.
Základom RAW stravy je voľba prírodných vegánskych potravín, ktoré nesmú byť vystavené teplote presahujúcej 42 °C, pretože potom sa už ničia všetky prospešné enzýmy. Nič zo živočíšnej ríše nemá do tejto diéty prístup. Základom stravy je ovocie, zelenina, neupravené orechy a semienka.
Neodpustíme si jednu dôležitú radu na záver: než sa pustíte do akýchkoľvek zmien, radšej preberte zásahy do jedálnička s prevereným odborníkom! Vyhnete sa tak nežiadúcemu jo-jo efektu aj ďalším možným komplikáciám.
Značka Certina prevzala opraty v kolotoči WRC od značky Edox už v roku 2015. Edox následne hľadal cestu, ako sa vrátiť do sveta automobilových pretekov. Koniec koncov – edícia „Chronorally“ má jasne navrhnuté motoristické prvky a jej detaily na nič iné hádam ani odkazovať nemôžu. Novým partnerom sa nedávno stala stajňa Sauber F1 Team s ktorou, pre zmenu, roky pracovala práve Certina. To je ale rivalita, čo?
Limitovaná edícia hodiniek na seba však nechala čakať pomerne dlho, veď trvalo takmer celú sezónu, než bola konečne uvedená na trh. Monoposty Formuly 1 medzitým hrdo niesli logo svojho hodinárskeho partnera, rovnako ako piloti na svojich prilbách, takže – bolo na čase.
Na rad teraz prišla prvá, 555-kusová edícia pomerne robustných hodiniek, ktoré vsádzajú na karbónový číselník a farebne zladený modrý výsek pre zobrazenie dňa, za pomoci retrográdnej ručičky. Ta prislúcha k batériou poháňanému strojčeku, ktorý ponúka taktiež zobrazenie dátumu a funkcií chronografu.
Celkom nové ale tieto atraktívne hodinky nie sú. Skutočné novinky, ktoré prinesie spojenie značiek Edox a Sauber, by však mali na trh prísť čo nevidieť. Veď veľtrh Basel World je takmer za dverami…
Auto si v zime vyžaduje viac starostlivosti ako v teplých ročných obdobiach. Problematika ranných štartov a zahrievania motora je opäť aktuálna. Mnoho vodičov pritom stále nevie, čo je správne. Viacerí odborníci totiž radia auto naštartovať a hneď vyraziť. Zohrievanie motora na voľnobehu pred jazdou doslova neodporúčajú. Čo teda robiť? Zahrievať, či nezahrievať?
Kedysi to bolo v mrazoch nepríjemné. Ťažké ranné štarty, „mlynkujúci“ štartér, „traktorový“ chod a smrad zo starších motorov. To všetko z ciest pomaly mizne. Technika sa mení a napreduje. Studené motory bolo kedysi nutné pred jazdou zahriať na voľnobeh. Dnes sadnete do auta a môžete vyraziť. Motory idú pekne a hladko hneď po štarte, ako by sa nič nedialo.
Zahrievaniu odzvonilo?
Čím je vonku chladnejšie, tým viac motory trpia. Idú hladko, no olej je stuhnutý a nefunguje optimálne. Žiadať od motora hneď výkon, nie je dobrý nápad. Je určite lepšie počkať, kým olej zredne. Postačí aj päť minútové zahrievanie, kým auto očistíte od snehu a námrazy. Nemusíte dosiahnuť prevádzkovú teplotu (cca 90°C).
Nedávno obehla svet informácia o tom, že auto zahrievať netreba. Opak je však pravdou. Studený motor síce vypúšťa viac emisií, ale rýchly proces zahrievania pod záťažou agregátu nie je dobré riešenie, i keď dosiahnete jeho rýchlejšie zahriatie.
Motor má pohyblivé a pevné časti. Vyrobené sú z rôznych materiálov, väčšinou zo zliatin kovov. Kov vplyvom tepla pracuje, rozťahuje sa. Preto mu rýchla zmena teplôt neprospieva. Pohyblivá časť motora musí byť mazaná olejom. Pre správny chod motora používajte výhradne výrobcom predpísanú špecifikáciu oleja. Olej totiž chladom tuhne. Studený olej vo vozidle nemá také mazacie schopnosti. Keď vodič hneď motor zaťaží, olej sa nestihne ohriať a v systéme mazania neplní svoju funkciu. Motor trpí.
Benzín, diesel alebo LPG?
Naftový motor pracuje inak ako benzínový. Dieselový agregát sa zohrieva dlhšie. Preto nie je vhodný na krátke trasy v meste. Na tieto je určite vhodnejší benzínový motor alebo motor na LPG, a to aj za cenu vyššej spotreby. LPG systémy výrobcovia skvalitnili. Moderné motory zvyčajne štartujú na benzín. Po krátkom zahriatí motora prepnú automaticky na plyn.
Zhrnutie: zahrievanie motora pôsobí na auto len pozitívne. Zaručí menšie namáhanie motora, jeho dlhšiu životnosť, komfort teplého interiéru, bezpečnosť v podobe odmrazených skiel a zrkadiel.
Rady na záver
Zahrievanie motora na mieste je prospešné.
Ak máte studený motor, vyhýbajte sa vysokým otáčkam.
Počkajte, kým sa motor zohreje, potom pridávajte viac plynu, špeciálne ak máte turbodúchadlo.
Návšteva slávnych múzeí ako napríklad Louvre, Rijksmuseum alebo Prado je priam povinnosťou pri návšteve atraktívnych veľkomiest sveta. Obdivovanie vzácnych kolekcií je obľúbenou zábavou nielen pre milovníkov umenia, ale aj pre fanúšikov štyroch kolies. Toyota, najväčší producent automobilov na svete, má dve múzeá. Známejšie sa nachádza v Tokiu, ale výnimočné je aj múzeum v Kaliforni, kde sú zozbierané exponáty za niekoľko desiatok rokov japonskej značky na americkom trhu.
Toyota Automobile Museum sa nachádza v kalifornskom meste Torrance. Bohatá zbierka pozostáva z vozidiel a pamiatok, ktoré odzrkadľujú vplyv Toyoty na Severnú Ameriku od debutu prvého modelu značky v tejto krajine z roku 1957 až po súčasnosť. Históriu Toyoty v Amerike ilustruje viac ako 100 sériových automobilov a niekoľko rallye a pretekárskych áut.
Dlhý rad klasiky
Hneď pri vchode do hlavnej sály múzea stojí Toyopet Crown z roku 1958, jeden z 287 exemplárov privezených do Ameriky v prvom roku predaja. Toyota Crown z roku 1971 reprezentuje posledný ročník tohto modelu predávaného v USA – jeho ročný predaj predstavoval 3 934 áut. Prestížne auto, ktoré si v Japonsku veľmi cenili, si nikdy nezískalo srdcia Američanov – na rozdiel od Corolly, nezvyčajne populárnej pred 40 rokmi až dodnes. Pre porovnanie: Celica ST je jedným zo 17 571 exemplárov predaných v roku 1971 a bola do tej chvíle najúspešnejším debutom nového modelu Toyoty v USA. Je preto celkom možné, že Celica prispela k popularite pretekov v modifikovaných športových autách v Spojených štátoch.
Jedným z míľnikov v dejinách Toyoty v Severnej Amerike bola premiéra pick-upu Stout v roku 1964. V priebehu dvoch rokov Američania kúpili 4000 exemplárov. Tento model reprezentuje v múzeu červený Stout z roku 1967.
Medzi prvými osobnými automobilmi, ktoré debutovali v Amerike, bola Toyota Corona z roku 1965. Auto s motorom s objemom 1,9 l malo dvakrát väčšiu výkonnosť ako mnohí obľúbení konkurenti. V roku 1966 v Amerike kúpili 14 764 exemplárov, čo bol v tých časoch veľký úspech.
Na výstave najstarších áut je možné nájsť aj vozidlo, ktoré na prvý pohľad vyzerá ako Model AA z roku 1936, nalakovaný čiernou a slivkovou farbou. Až pri bližsom pohľade je jasné, že je to špeciálny projekt firmy Toyota Technocraft, postavený na základe vtedajšieho Hiluxa.
Začiatky amerických fabrík Toyota
V múzeu v Torrance si možno pozrieť aj tri automobily, ktoré ako prvé zišli z výrobných pásov vo fabrikách Severnej Ameriky. Vo fabrike New United Motor Manufacturing Inc. v Kalifornii ako prvá vznikla v roku 1987 Corolla FX16. O dva roky neskôr bola v novootvorenej fabrike Toyota Motor Manufacturing Kentucky vyrobená ako prvá Camry LE. Ešte v tom istom roku 1989 výrobný pás v Kentucky opustilo viac ako štvrť milióna vozdidiel modelu Camry.
Podnik Toyota Motor Manufacturing Canada bol otvorený v roku 1990. Prvé auto, ktoré v ňom vyrobili, bol sedan Corolla LE. Kanadská fabrika są vo veľkej miere pričinila k zvýšeniu globálneho predaja Corolly. V júni 1990 zaznamenal najpredávanejší model 15 miliónov predaných áut. Dnes je to takmer 45 miliónov.
Klasici úspechov
V Múzeu Toyoty v Kalifornii môžeme nájsť aj pamiatky športových úspechov. Na začiatku je to pomerne prekvapujúce vozidlo v tejto kolekcii – Prius druhej generácie. V auguste 2004 Prius zaznamenal rýchlosť 210,35 km/h na trase Bonneville Salt Flats, vďaka čomu vznikla nová trieda hybridných áut v slávnych pretekoch National Speed Week.
Viac ako desaťročie predtým, sa na tej istej trase Toyota MR2 z roku 1991 rozbehla rýchlosťou 382,94 km/h. K športovému šialenstvu prispel aj automobilový pretekár Rod Millen, ktorý v roku 2000 extrémne upravil model Celica siedmej generácie. Jeho Ultimate Celica bol neskutočne výkonný, 500-koňový štvorkolesový stroj. Asi najzaujímavejším z tejto kolekcie je IMSA GTU-class Celica, vyvinuté TRD, ktorá v roku 1985 vyhral štyri preteky v International Motor Sports Association (IMSA) GT Championship. Pozornosť návštevníkov múzea však rovnako priťahuje aj Toyota IMSA GTP Eagle MkIII, ktorá má na konte 21 víťazstiev v 27 pretekoch.
Pozoruhodná zbierka automobilov Toyota sa nemôže zaobísť bez športového kupé 2000GT. V múzeu v Kalifornii są nachádzajú tri exempláry, z ktorých najzaujímavejším je Golden Car. Toyota vyrobila iba dva takéto automobily, pokryté zlatým lakom a vozidlo vystavené v Torrance zdobilo stánok Toyoty na 14. veľtrhu Tokyo Motor Show v roku 1967. Modelka, ktorá mala zvýrazniť atraktívnosť tohto auta, bola samotná Twiggy. Japonské superauto są jej tak páčilo, že hneď po premiére si kúpila vlastný exemplár.
2000GT, to bol zasa jeden z najatraktívnejších kúskov zberateľských aukcií. Druhým je Land Cruiser FJ40. Klasický teréniak vystavený v Toyota USA Automobile Museum pochádza z roku 1979 roku a na tachometri má len 3 tisíce míľ. Je to pravdepodobne najmenej používaný a najviac zachovalý originálny model FJ40 na svete. Auto je vybavené v tých časoch luxusným posilňovačom riadenia a posilňovačom bŕzd.
Európske múzeá motorizácie
Toyota zatiaľ ešte neotvorila svoje múzeum v Európe, ale milovníci motorizácie sa nemôžu sťažovať na nedostatok inštitúcií tohto druhu iných značiek. V Stuttgarte na hostí čakajú múzeá Porsche a Mercedes, v mníchove sa svojou históriou chváli BMW. Vo švédskom Gothenburgu je múzeum Volvo a v Taliansku múzeá Ferrari, Lamborghini a Alfa Romeo. Peugeot predstavuje svoju históriu v meste Sochaux, Citroen v Aulnay-sous-Bois a Renault v Plessis-Robinson v severnom Francúzsku. V českej Mladej Boleslavi sa nachádza Múzeum Škody. Prekvapením môže byť sídlo múzea britskej značky Rolls-Royce v rakúskom meste Dornbirn pri Bodamskom jazere.
Blinnker.com, sociálna sieť pre motoristov, získava investíciu vo výške 600-tisíc eur. Túto čiastku prináša do spoločnosti slovenský investičný fond Miller Invest, a.s. výmenou za 20 % podielu v spoločnosti, čo znamená valuáciu spoločnosti Blinnker na hodnotu troch miliónov eur.
Cieľom investície je naďalej rozvíjať najmä funkcie bazáru (predaj áut) a bazáru naruby (dopyt po autách), PZP a ďalšie poistenia, ako aj napojenie na svet IoT (či už Bluetooth OBD II krabičky alebo napojenie na projekt Chytré auto od T-Mobile.cz).
“V startupe Blinnker.com vidíme veľký potenciál. Sme presvedčení, že aj vďaka našej investícii bude môcť Blinnker.com naďalej rozvíjať svoje funkcionality a stane sa obľúbenou a vyhľadávanou sociálnou sieťou pre všetkých motoristov na celom svete,” povedal Michal Suchoba, zástupca investičnej spoločnosti Miller Invest, a.s.
Blinnker.com ponúka prehľadne na jednom mieste všetko o autách. Užívatelia si tu môžu pridať svoje autá, diskutovať o nich a tiež sa nimi pochváliť medzi svojimi priateľmi. Taktiež môžu nahrávať fotky svojich vysnívaných športiakov, vystavovať na obdiv svoje „vytunené“ vozidlá, dopytovať sa po nich, predávať ich a poistiť si ich.
K ďalším funkcionalitám Blinnkeru patria taktiež dopravné spravodajstvo a ŠPZ Messenger, funkcionalita, ktorá umožňuje poslať správu inému vodičovi pomocou štátnej poznávacej značky jeho vozidla.
“V budúcnosti plánujeme do našej siete pripojiť aj servisy a ďalšie služby súvisiace s motorizmom. Vďaka získanej investícii chceme vylepšovať a rozvíjať funkcionality sociálnej siete tak, aby sa stala prvou voľbou motoristov a miestom, kde sa stretávajú všetci užívatelia áut,” hovorí Martin Szotkovski, zakladateľ a CEO spoločnosti Blinnker.com.
Oproti iným platformám na Slovensku či v Českej republike ponúka Blinnker nielen modernú webovú verziu ale aj natívne aplikácie pre Android a iOS. Mobilné aplikácie zamerané na predaj áut (teda iba menšia časť celej funkčnosti Blinnkeru) dosahujú pritom v susednom Nemecku desiatky miliónov stiahnutí.
Pridanie auta na sociálnu sieť Blinnker.com je veľmi jednoduché. Užívateľ si cez mobilnú aplikáciu svoje auto jednoducho odfotí, z prehľadného zoznamu si vyberie výrobcu a model vozidla a všetko je publikované a pripravené k prezentácii či predaju. Blinnker aplikácia je pre užívateľov k dispozícii zdarma.
Nedávny výskum potravinovej komisie odhalil, že pravidelná konzumácia semienok Chia môže zlepšiť vaše zdravie, a to mnohými spôsobmi.
Chia semienka majú vysoký obsah kľúčových živín. A preto…
Zabraňujú starnutiu kože
Vedci z Mexika nedávno odhalili, že Chia semienka majú takmer dvakrát vyššiu koncentráciu antioxidantov, než sa pôvodne myslelo. Navyše bolo dokázané, že vyšší obsah umožňuje zastaviť až 70% neblahých účinkov voľných radikálov. Chia semená tak môžu zabrániť predčasnému starnutiu pokožky v dôsledku zápalu poškodením voľnými radikálmi.
Hrsť chia semienok sa rovná dennému príjmu vlákniny
Chia semienka obsahujú super-vysoký obsah vlákniny – takmer 11 gramov na necelých 30 g chia semienok. Hrsť chia semienok Vám tak môže poskytnúť odporúčaný príjem vlákniny na celý jeden deň. Vláknina má okrem iného zásadný význam pre schopnosť vášho tela vyrovnávať hladinu inzulínu v krvi a taktiež pomáha podporovať pravidelnosť stolice.
Dokáže liečiť cukrovku
Vzhľadom k tomu že chia semená sú bohaté na kyselinu alfa-linolenovú a vlákninu, rozhodli sa výskumníci z University of Litoral v Argentíne vyskúmať, ako môžu pomôcť zabrániť metabolickým poruchám ako dyslipidémia (prebytočný tuk v krvi) a schopnosť inzulínovej rezistencie – čo sú dva faktory vo vývoji diabetu. Závery uverejnené v časopise British Journal of Nutrition sú ohromujúce: Chia semená pri pokuse na laboratórnych myšiach dokázali celkom zabrániť vzniku dyslipidémie a inzulínovej rezistencie. V krvi myší sa nenašiel zvýšený cukor, napriek tomu, že tvoril 65% ich potravy po dobu celých 3 týždňov. Kontrolná skupina myší, ktorá chia semienka v potrave nedostávala, naproti tomu z 85% ochorela na cukrovku.
Musíme spomenúť, že zaujímavé zdravotné výhody má aj chia olej. O tom ale až niekedy nabudúce…
Značka Brikk miluje zlato. V minulosti nim pokryla nielen vôdzky na čivavy, či výnimočný fotoaparát Nikon DF, ale aj všetky modely chytrých telefónov iPhone od Apple.
Preto niet divu, že už aj ten siedmy v rade má svoj zlatý obal. Tento krát šiel ale Brikk ešte ďalej. Uprednostňujete 24 karátové zlato, platinu, alebo diamanty? Alebo radšej všetko dohromady? Vyberať môžete hneď zo štyroch kolekcií. Ceny Lux iPhone 7 začínajú na sume 7 600 eur za kolekciu Classic, 12 330 eur zaplatíte za modely Deluxe, kolekcia Solid vás vyjde na 23 700 eur a na zákazku vyrábané modely Bespoke si pripravte čiastku od 28 150 eur až do neuveriteľných 1 232 000 eur.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.