Tesco pokračuje v práci na zmene obalov produktov vlastnej značky

Osem mesiacov po oznámení svojich  záväzkov, zameraných na  znižovanie objemov plastových obalov, sú v obchodoch Tesco k dispozícii nové výrobky vlastnej značky v nových, ekologickejších obaloch. Cieľom iniciatívy reťazca je odstrániť všetky nerecyklovateľné materiály z balení vlastnej značky do konca roku 2020.

Zákazníci môžu nájsť v ponuke reťazca v nových obaloch z ľahko recyklovateľných materiálov už sušienky, keksy a cukrovinky značky Tesco. Zmena balenia znamená výmenu podnosov vyrobených z polystyrénu v obaloch sušienok, oblátok a cukroviniek za PET – ekologickejšiu alternatívu. Vďaka tejto zmene ušetrilo Tesco v strednej Európe doteraz takmer 10 ton nerecyklovateľných plastov.

Okrem toho, spoločnosť predstavila nové obaly prepeličích vajíčok Tesco. Tie sú vyrobené z r-PET – materiálu vyrobeného z použitých plastových obalov, najmä nápojových fliaš. Spoločnosť Tesco dokázala nahradiť aj zmršťovaciu fóliu PVC, ktorá sa  používa na skupinové balenie energetických nápojov, čoho výsledkom je recyklácia ďalších päť ton materiálu ročne.

V nadchádzajúcich týždňoch si môžu zákazníci všimnúť zmeny aj v obaloch produktov v kategóriách mliečnych výrobkov a mrazených potravín vrátane jogurtov, smotany a zmrzliny. Obaly vyrobené z polystyrénu budú nahradené papierom, PET a PP – sú to materiály, ktoré sa vo veľkej miere recyklujú. Táto zmena ušetrí ročne až 68 ton nerecyklovateľného plastu.

„Zmena obalov jednotlivých produktov prináša veľké výhody pre životné prostredie. Odstránenie alebo výmena polystyrénu a PVC za nové obalové materiály sú jedným z mnohých krokov, ktoré podnikáme. Už teraz môžeme byť hrdí na to, čo sme dosiahli. Naďalej budeme spolupracovať s našimi dodávateľmi a prehodnocovať obaly výrobkov značky Tesco, aby sme dosiahli, že čoskoro budú mať všetky tieto výrobky ekologické obaly,“ hovorí Lukáš Mikloš, tímový manažér pre obaly v strednej Európe zo spoločnosti Tesco.

Začiatkom tohto roka spoločnosť Tesco oznámila svoj záväzok znížiť vplyv plastových obalov na životné prostredie. Do roku 2020 spoločnosť odstráni nerecyklovateľné materiály z obalov výrobkov vlastnej značky a do roku 2025 budú všetky obaly výrobkov Tesco recyklovateľné alebo opätovne použiteľné. Súčasťou tejto iniciatívy bola zmena  obalov čerstvých štiav a smoothies za ekologický materiál r-PET.

Zdroj: Katarína Š.