Tesco štartuje piaty ročník Farmárskeho grantu novinkou

Tesco štartuje piaty ročník Farmárskeho grantu novinkou

Farmári na celom Slovensku sa môžu zadarmo naučiť, ako  sa stať úspešným dodávateľom veľkých obchodných reťazcov. Spoločnosť Tesco totiž v septembri tohto roka štartuje už piaty ročník úspešného vzdelávania malých výrobcov potravín Farmársky grant. Program pripravuje reťazec v spolupráci s Nadáciou Tesco a Združením mladých farmárov na Slovensku. Nadácia Tesco podporí vzdelávací program sumou 80-tisíc eur.

„Teší nás vysoký záujem slovenských farmárov a malých výrobcov potravín o vzdelávací program Farmársky grant, vďaka ktorému môžu profesijne ďalej rásť. Za predchádzajúce štyri roky sme vzdelávanie našich partnerov podporili sumou takmer 400-tisíc eur. Naším cieľom je byť dlhodobým partnerom slovenských farmárov, pomôcť im stať sa úspešnými dodávateľmi pre obchodné siete, zatraktívniť ich ponuku pre zákazníkov a pomôcť im tak uspieť v konkurencii. Tento rok sme v rámci Farmárskeho grantu pripravili jedinečnú novinku – tzv. on-site poradenstvo. Experti z rôznych oblastí poľnohospodárskej výroby poradia partnerom práve tam, kde vidia priestor na zlepšenie, a navyše priamo v ich prevádzkach,“ uviedla Veronika Bush, správkyňa Nadácie Tesco a riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku

Producentom zapojeným do Farmárskeho grantu poradia v ich prevádzkach odborníci z oblasti hygieny, marketingu, cenotvorby, legislatívy či webdizajnu. Cieľom poradenstva bude upraviť a zlepšiť ich produkty vrátane balenia či marketingu tak, aby zodpovedali aktuálnym trendom na trhu a najmä očakávaniam zákazníkov.

„Cieľom projektu bude v piatich etapách podpora malých výrobcov potravín, aby sa mohli stať úspešnými dodávateľmi pre obchodné reťazce, a tak im umožnili zvyšovať atraktivitu ich produktov z pohľadu zákazníkov. Súčasťou tohto ročníka bude okrem návštev jednotlivých fariem či výrobní aj on-site poradenstvo, ktoré nám pomôže neskôr zhodnotiť ich pokroky v rámci našej spolupráce,“  povedal Milan Jurky, predseda Združenia mladých farmárov na Slovensku – ASYF.

Tesco štartuje piaty ročník  Farmárskeho grantu

V uplynulých ročníkoch  si slovenskí farmári prehlbovali vedomosti v oblastiach hygieny, bezpečnosti, kvality, technologických procesov a nových podnikateľských zručností. V rámci série teoretických aj praktických vzdelávacích aktivít sa výrobcovia dozvedeli viac informácií o možnostiach spolupráce s reťazcom, o požiadavkách na kvalitu, bezpečnosť potravín aj spôsoboch, ako budovať značku a marketing.

Projekt celkovo prispieva k výrobe kvalitných produktov, čím napomáha vytvárať na slovenskom vidieku udržateľné pracovné miesta a tým pomáha rozvoju poľnohospodárstva na Slovensku. Do grantového programu sa môžu prihlásiť malé a stredné firmy, živnostníci, samostatne hospodáriaci roľníci, odbytové a kolektívne združenia so sídlom na Slovensku. Viac informácií na http://www.mladyfarmar.sk/node/221 .