ŠKODA VISION IN: Dizajnové skice poodhaľujú exteriér koncepčnej štúdie pre indický trh

Robustná, výrazná a osobitá: dve dizajnové skice ponúkajú prvý pohľad na extrovertne poňatý exteriér novej štúdie ŠKODA VISION IN. Koncept dlhý približne 4,26 metra je predzvesťou kompaktného SUV určeného špeciálne pre indický trh, ktorého produkcia sa rozbehne ešte počas roka 2020. ŠKODA VISION IN sa prvýkrát predstaví verejnosti na autosalóne Auto Expo v Dillí (5. až 12. februára).

Prvá dizajnová skica exteriéru ukazuje dynamický predok robustne pôsobiacej koncepčnej štúdie vozidla kategórie SUV. Celkový vzhľad charakterizuje, popri širokej kapote, aj pre vozidlá značky ŠKODA typická veľká maska chladiča s masívnymi rebrami. Veľmi nízke dvojdielne predné svetlomety nadväzujú priamo na masku. Pod nimi sa nachádza masívny predný nárazník s veľkými bočnými otvormi pre vstup vzduchu a nápadným hliníkovým spojlerom.

Na druhej skici je vidieť jasne štruktúrovaná výrazná zadná časť s ostro rezanými trojrozmernými združenými svetlami, zadné odrazky spája horizontálny svetelný pás. Uprostred zadnej časti je podsvietený nápis ŠKODA. V zadnom nárazníku je tiež integrovaný hliníkový difúzor.

V rámci projektu INDIA 2.0 spoločnosť ŠKODA AUTO riadi aktivity značiek koncernu Volkswagen na indickom subkontinente. Česká automobilka sa pri vývoji vozidla zamerala na modulárnu platformu MQB‑A0‑IN, určenú pre indický trh a jeho zákazníkov. Na báze modulárnej platformy vznikne hneď niekoľko modelov značiek ŠKODA a Volkswagen. Nová lokalizovaná subkompaktná platforma sa prvého využitia dočká práve v štúdii ŠKODA VISION IN.

Zdroj: Lenka Kalafut Lendacká