Ako nakupujú muži? No predsa prakticky!

Zdroj obrázku: George Rudy / Shutterstock.com

Zatiaľ, čo muž nakupuje, pretože musí, žena sa nákupným centrom doslova prechádza. Vyplýva to zo vzájomne rozdielnych návykov, harmonogramu dňa a z prístupu k novým veciam. Muž vníma nakupovanie prakticky a funkčne, žena emotívne a aj v tejto oblasti hľadá „príbeh“. A preto nakupovanie nie je tým, čo mužov a ženy spája.

 

Nakupovanie má priniesť konkrétne výsledky

Nakupovanie je pre mužov čisto „technickou“ záležitosťou. Majú vymedzený cieľ a aj tomu podliehajú isté zásady. Rovnaký sortiment porovnávajú, pričom vyhráva všestrannejší, ekonomicky aj ekologicky výhodnejší produkt. Ak ho nenájdu? Časom neplytvajú, odchádzajú – vo všeobecnosti uprednostňujú nakupovanie do 60 min.

Systematicky si taktiež vyberajú konkrétne miesto pre nakupovanie – najbližšie a najdostupnejšie, čo je napr. v hlavnom meste často náročné. Mnohí si už osvojili aj prácu s mapou obchodov, kde podrobne zisťujú nielen trasu k obchodnému centru Glavica, ale aj jeho „exotickú“ históriu a konkrétny zoznam butikov.

 

Nie je dôležitá veľkosť, ale účelnosť obchodného centra

Síce milujú čísla a technické parametre, samotnou veľkosťou plochy si nákupné centrum muža nezíska. V obchodnom dome Aupark Bratislava na predajnej ploche väčšej než 58 000 m2 vyhľadáva muž „homogénny“ sortiment. Medzi navštívenými obchodmi je jasná súvislosť – buď rovnaký typ produktu, sezónne zľavy, alebo novinky na trhu.

Využíva muž obchodné centrum na relax a zábavu? To svedčí skôr ženám, ale ak je to súčasťou plánu, tak neodmietajú. Posedenie pri káve je zároveň stretnutím alebo rokovaním. Na druhej strane, relax v nákupnom centre vyplýva z veľmi obmedzenej ponuky rovnakých služieb v meste alebo v inom blízkom okolí. Možno sú tieto služby práve v nákupnom centre finančne výhodnejšie či kvalitnejšie. Aj to si vyžaduje poznanie – a tomu sa muž venuje pred každou návštevou!

Zdroj obrázku: George Rudy / Shutterstock.com