Hoci má slovenský fotograf Daniel Minárik má iba 22 rokov, má rozbehnutú naozaj zaujímavú kariéru vyhľadávaného automotive fotografa. Za sebou má fotenia pre ikonické značky ako Maserati, Bentley či také legendárne eventy, ako napríklad Concorso d’Eleganza či stretnutia Supercar Owners Circle. Do svojho portfólia fotografií superšportových či legendárnych automobilov a konceptov nedávno zaradil aj predsériovku novinky ŠKODA ENYAQ iV, ktorý mal možnosť ako vôbec prvý fotograf na svete zachytiť mimo štúdia, na bratislavských cestách.
Pri tejto príležitosti sme Daniela vyspovedali a opýtali sa, čo stojí za jeho úspechom a ako vníma nový elektromobil z dielne značky ŠKODA.
Na tvojom profile na Instagrame môžeme vidieť množstvo atraktívnych áut. Ako si sa dostal k foteniu týchto exkluzívnych kúskov?
Keď som prvý raz chytil do rúk fotoaparát, vôbec som sa nevenoval automotive fotografii. Prirodzene, o autá som sa zaujímal, no do tohto sveta ma ponoril až môj kamarát Adam Slobodník, s ktorým som sa zoznámil na vysokej škole. Už vtedy patril medzi známejších slovenských automotive fotografov, jeho fotky sa mi páčili, a tak som sa ho opýtal, či by nebol ochotný ma niekedy zobrať na fotenie so sebou. Vtedy odštartovala naša spolupráca. S Adamom sme potom na istý čas cestovali spolu ako tím, on fotil, ja som natáčal. Časom som sa však osamostatnil, viac som navštevoval zahraničné eventy, kde sa objavovali ďaleko zaujímavejšie kúsky, ako doma na Slovensku. A tam sa to vlastne celé začalo…
Spomedzi všetkých automobilov, čo si mal možnosť už odfotiť, ktorý bol pre teba najzaujímavejší?
Vždy sa pri tejto otázke musím pozastaviť a prescrolovať si svoj Instagram, aby som si pripomenul, čo najlepšie sa fotilo – z toho množstva rôznych áut nie je, samozrejme, ľahké vybrať si tzv. “once in a lifetime” moment. Ťažko sa mi bude vyberať len jeden, preto spomeniem tie, ktoré mi najviac utkveli v pamäti. Bolo to fotenie Mercedesu CLK GTR spolu s Porsche 911 GT1 Strassenversion na švajčiarskom Gotthardpasse, fotenie konverzie Mercedesu W116 od Mechatronika v Dubajskej púšti a rôzne ďalšie. Vždy však rád spomínam na fotenia, ktoré sa mi spájajú s úžasnými majiteľmi tých áut a takých bolo neuveriteľne veľa.
Si jeden z mála slovenských fotografov, ktorý primárne fotí pre zahraničnú klientelu. Bolo náročné presadiť sa mimo Slovenska?
V podstate som sám prekvapený, aké ľahké to bolo. Celé sa to začalo tým, že sme chodili na eventy v zahraničí s mojím kamarátom Petrom Hrtánkom, ktory vždy vedel, kedy treba kde byť, čo nafotiť, komu sa prihovoriť – a tak to išlo od jedného projektu k druhému, z talianskych Dolomitov, až do dubajskej púšte. Občas sa sám čudujem, kde všade ma klienti pozvú. Verím však, že dnes už za mňa hovorí práca a referencie množstva spokojných klientov, ktorí ma oslovujú na ďalšie zaujímavé fotenia.
Spomínaš, že ťa dnes už oslovujú na základe referencií. Ako to však bolo spočiatku? Ozýval si sa značkám, osobnostiam či eventom ty alebo jednoducho tvoja práca prerástla hranice a záujem prišiel prirodzene?
Na začiatku som veľa oslovoval ja, to je prirodzené. Teraz je to už skôr tá druhá situácia – oni zväčša oslovujú mňa. Ja potenciálnych klientov oslovujem najmä vtedy, keď som niekde na mieste v zahraničí, resp. sa niekam chystám a viem, že niekto v okolí má cool autá alebo predajňu. Veľakrát sa mi to vyplatilo pri prestupoch alebo keď som zmeškal lietadlo a ďalší let bol až na druhý deň – napísal som vždy rôznym ľudom, ktorých som cez ich polohu našiel – Instagram je v tomto skvelá vec.
Pre značku ŠKODA si ale fotil vôbec prvý raz, predsa len, nevyrábame autá, ktoré obyčajne fotíš. Ako si zareagoval, keď si dostal ponuku fotiť prototyp novinky ŠKODA ENYAQ iV?
Prvá reakcia bolo určite prekvapenie – nestáva sa každý deň, že vás osloví takto veľký brand na fotenie úplnej novinky, takže som bol veľmi rád, že som mal tú príležitosť byť prvý.
Si prvý fotograf na Slovensku, ale aj v Európe, resp. na svete, ktorý mal možnosť vidieť nový ENYAQ naživo mimo štúdia – na cestách. Aké sú tvoje dojmy z tohto auta?
ENYAQ som sledoval už pri launch evente, keď vyšli prvé fotografie odmaskovaného “hotového kusu”. Bol som prekvapený, že takýto odvážny dizajn ide aj do produkcie. Naživo je však auto oveľa krajšie a pôsobí dobre aj vďaka dominantným diskom kolies. Okrem toho sa mi páči profil auta aj celkový vzhľad. Škoda len, že sme nemali možnosť fotografovať tzv. Founders Edition.
Ako sa ti nový ENYAQ fotil? Predsalen, nie je to superšport, ktoré tradične fotievaš…
Prekvapivo, veľmi dobre. Auto má jednoduché, veľké tvary a vyzerá dobre z každej strany. Čo som postrehol ako hlavný rozdiel medzi superšportmi a novou ŠKODA ENYAQ je absencia tých detailov, ktoré sú typické práve pre športové autá – okrem dizajnu svetiel a malej mriežky na predných blatníkoch som si nič špecifické nevšimol. To je azda najväčší rozdiel, ktorý som vnímal v porovnaní s prémiovým segmentom a superšportmi.
Na záver teda ešte jedna otázka – ktorá časť sa ti na aute najviac páči?
Najviac sa mi páči jeho karoséria a tvar ako taký. V spojení s tým, že ide o elektromobil, to vo mne vzbudzuje ešte niečo futuristickejšie, ako rôzne malé elektromobily. No a, samozrejme, tá svietiaca maska. To sa nevidí každý deň.
Vážení zástupcovia médií, pripravili sme pre vás rozhovor s Danom Minárikom, talentovaným automotive fotografom a plnú galériu jeho skvelých fotiek. Do svojho portfólia fotografií superšportových či legendárnych automobilov a konceptov totiž nedávno zaradil aj predsériovku novinky ŠKODA ENYAQ iV, ktorý mal možnosť ako vôbec prvý Slovák na svete zachytiť mimo štúdia, na bratislavských cestách. Pri tejto príležitosti sme Daniela vyspovedali. V rozhovore sa dočítate, ako sa dostal k foteniu exkluzívnych vozidiel, čo najzaujímavejšie fotil aj to, čo si myslí o novom ENYAQ-u. Celý článok nájdete na ŠKODA Storyboarde tu: https://bit.ly/rozhovor-minarik_enyaq. Ak chcete dostávať informácie o novinkách značky ŠKODA a najnovšie tlačové správy neváhajte a zaregistrujte sa na odber noviniek tu: www.skoda-storyboard.com/sk/odber. Príjemný deň želám.S pozdravom,
Zdroj: Lenka Kalafut Lendacká, ŠKODA AUTO Slovensko s.r.o.
|