Harley-Davidson: novinky pre sezónu 2016

MY16.5 Campaign Shoot. INTERNATIONAL ONLY

 
Spoločnosť Harley-Davidson Motor Company už od roku 1903 plní sny o osobnej slobode vďaka ponuke customov, cruiserov a touringov. Pre sezónu 2016 teraz predstavila dve zásadné novinky.
 Model Low Rider vlani priniesol veľký skok v dizajne tzv. customov. Harley-Davidson teraz prichádza s novou generáciou spojenia výkonu a „temného štýlu“: výsledkom je nový model Low Rider S.
Poháňa ho motor Screamin´ Eagle Twin Cam 110 – výkonný V-Twin s tým najväčším zdvihovým objemom, aký Harley-Davidson používa pre svoje továrenské modely. Vďaka otvorenému saniu „Heavy Breather“ a výfukom v štýle Fat Bob dosahuje tento motor krútiaci moment až 156 Nm pri 3 500 ot./min. Vďaka elektronickému plynu je súčasťou štandardnej výbavy aj tempomat. Celý motor a výfuk sú v čiernej farbe. Nové jednomiestne sedadlo, široké „dragsterové“ riadidlá na nadstavcoch a centrálne umiestnené ovládače dovoľujú jazdcovi zaujať agresívnu jazdnú pozíciu s rukami hore a pohodlnou polohou nôh na stúpačkách. Výška sedadla pritom zostáva na priaznivej hodnote 676 mm. Jazdec sleduje vozovku pred sebou cez výrazný tachometer, ktorý modelu Low Rider S pridáva patričnú identitu. Dôraz na výkon podporujú aj vylepšené odpruženie a brzdy, výsledkom je minimalistický stroj pripravený do akcie. Jednomiestne sedadlo a odseknutý blatník prispievajú k čistému štýlu zadnej časti stroja. Pretože žiadna iná farba nedokáže vyjadriť toľko sily ako čierna, je Low Rider k dispozícii len vo farbe Vivid Black na kovových dieloch. Ostatné povrchy taktiež dodržujú tmavú tematiku, od vidlíc cez konzolu až po vzpery zadného blatníka. Jedinou výnimkou sú nové odľahčené kolesá „Magnum Gold“ z liateho hliníku, ktoré majú povrchové spracovanie inšpirované zlatým nádychom magnéziových kolies pretekárskych automobilov zo šesťdesiatych rokov. Zlatý znak na nádrži pripomína slávu modelu XLCR Café Racer z roku 1977.

Druhou novinkou je CVO PRO STREET BREAKOUT, ktorý predstavuje limitovanú výrobnú sériu s novými temnými farbami a špičkovým spracovaním a textúrami, s veľkým dôrazom na detaily. Jedna z nových farieb modelu CVO Pro Street Breakout sa nazýva Smoke Satin Chrome. Ďalším odtieňom, ktorý sa po prvýkrát objavuje práve na modeli CVO je opaľovaný chróm Scorched Chrome na customových kolesách Aggressor. Nový mechanický vzhľad majú taktiež kryty prístrojov a zapaľovania. Kovové povrchy majú masívne spracovanie vo farbe Starfire Black alebo dvojfarebné prevedenie White Gold Pearl/ Starfire Black s ručne maľovanými pruhmi pozdĺž nádrže a zadného blatníka. Silu a výkon poskytuje motor Screamin´ Eagle Twin Cam 110B, najvýkonnejší vzduchom chladený produkčný agregát Harley-Davidson. Pre dosiahnutie maximálneho výkonu je motor osadený čiernými koncovkami výfuku, otvoreným saním Screaming Eagle Heavy Breather Elite a zosilnenou hydraulickou spojkou Assist & Slip. Aby jazdec mohol plne využívať výkon motora Screamin´Eagle, je CVO Pro Street Breakout vybavený novou obrátenou vidlicou 43 mm zasadenou do trojitých robustných okuliarov s tromi skrutkami a doplnený brzdnou silou dvojitých bŕzd s plávajúcimi kotúčmi, brzdovou páčkou Reduced Reach s systémom ABS už v štandardnej výbave. Obratné ovládanie podporuje tiež tuhé predné odpruženie a 19 palcové predné koleso, zatiaľ čo masívne zadné koleso o šírke 240 mm účinne prenáša výkon na asfalt. Na modeli Pro Street Breakout sa výrazne prejavil vplyv dragsterových pretekov, napríklad vo forme 1,25 palcových riadidiel či športového štítku a spodného spoilera vo farbe motocykla. Bohato polstrované sedadlo so zosilnenou zadnou časťou pevne podrží jazdca, keď pustí spojku a vypustí stádo koní z motoru Screamin´ Eagle na cestu. Medzi ďalšie dizajnérske prvky patrí elegantný skrátený predný blatník, tmavé doplnky zo sady Airflow Collection na ovládačoch, čierne customizované zrkadlá Profile a úzka konzola chladenia. Medzi štandardnú výbavu modelu CVO Pro Street Breakout patrí aj elektronický tempomat a bezpečnostný systém H-D Smart Security System zahrňujúci nové bezkľúčové odomykanie.

Text: Martin Benkovič, foto: archív LPM