HONDA CIVIC TYPE R stanovila nové rekordy na piatich legendárnych európskych pretekárskych okruhoch

Model Civic Type R, pretekárske vozidlo na cesty, spoločnosti Honda prebrázdilo Európu v snahe stanoviť nové rekordy pre sériovo vyrábané vozidlá s pohonom predných kolies na piatich legendárnych okruhoch po celej Európe.

 

S nápadom tejto európskej výzvy prišiel tím spoločnosti Honda inšpirovaný Hungaroring 1modelom Civic Type R, ktorý rozdrvil rekord okruhu vozidiel s pohonom predných kolies na okruhu v Nürburgring Nordschleife v máji 2014, s cieľom potvrdiť čelné postavenie modelu Type R v segmente výkonných hatchbackov s pohonom predných kolies.

 

Kampaň odštartovala za dažďa v apríli na okruhu Silverstone, ktorý je domovom Silverstone 4britskej Veľkej ceny. Volantu sa chopil trojnásobný víťaz majstrovstiev British Touring Car Championship, Matt Neal, a stanovil čas 2 minúty a 44,45 sekundy.

Matt nebol s časom spokojný, a preto sa tím ešte v tom istom mesiaci na okruh vrátil, aby stanovil rekordný čas na suchu 2 minúty a 31,85 sekundy.    

Začiatkom mája sa pozornosť preniesla na ikonický okruh Spa-Francorchamps v Spa 5Belgicku. Na trať obľúbenú u jazdcov všetkých národností so známou sekciou Eau Rouge sa vydal nováčik v tíme Honda Racing, Rob Huff. Huff dosiahol výnimočný čas 2 minúty a 56,91 sekundy.

 

 

Po týchto dvoch úspešných pokusoch bol ďalším cieľom historický okruh Monza vMonza 2 Taliansku. Za volant sa posadil ďalší člen tímu WTCC spoločnosti Honda, Maďar Norbert Michelisz, ktorý sa po slávnej zákrute Parabolica vrátil s časom 2 minúty a 15,16 sekundy.

 

 

Napätie stúpalo a pozornosť sa obrátila na posledný okruh, Hungaroring, no najprvEstoril 3 nasledovala cesta do historického Estorilu, kde sa mal na domácej pôde predstaviť Tiago Monteiro. Ťažká havária na pretekoch WTCC v Nemecku však hviezdu tímu Honda odstavila. Na poslednú chvíľu bol povolaný jeho krajan, portugalský pretekár a jazdec na safety car na pretekoch WTCC, Bruno Correia. Bruno, ktorý vo vozidle strávil len jeden deň, dosiahol čas 2 minúty a 4,03 sekundy.

Nakoniec tím dorazil 6. júna na posledný okruh v Maďarsku. Dokonalým jazdcom Hungaroring 2pre túto misiu bol znova Norbert Michelisz, ktorý tu v roku 2015 zvíťazil vo vozidle WTCC Civic Type R za nezávislý tím Zengõ Motorsport. Vyše dva dni tlačil Norbert plyn svojho sériovo vyrábaného vozidla Type R na podlahu a podarilo sa mu dosiahnuť čas 2 minúty a 10,85 sekundy a zavŕšiť tak snahy o rekordy na piatich okruhoch.

 

Philip Ross, hlavný viceprezident spoločnosti Honda Motor Europe, to komentoval: „Týmto si vozidlo Civic Type R vydobylo popredné miesto v segmente výkonných vozidiel s pohonom predných kolies. S podporou našich pretekárskych hviezd ide o náležitý dôkaz pre tím, ktorý toto vozidlo navrhol a skonštruoval, že ide o dokonalé pretekárske auto na cesty.“

Časy vozidla Civic Type R

Dátum Okruh Čas okruhu Jazdec
4. apríl 2016 Silverstone (okruh Grand Prix), Spojené kráľovstvo 2 min. 44,45 s (mokrý povrch) Matt Neal (UK)
26. apríl 2016 Silverstone (okruh Grand Prix), Spojené kráľovstvo 2 min. 31,85 s (suchý povrch) Matt Neal (UK)
10. máj 2016 Circuit de Spa-Francorchamps, Belgicko 2 min. 56,91 s Rob Huff
(UK)
23. máj 2016 Autodromo Nazionale Monza (okruh Grand Prix), Taliansko 2 min. 15,16 s Nobert Michelisz
(HU)
31. máj 2016 Autódromo do Estoril, Portugalsko 2 min. 04,08 s Bruno Correia (POR)
6. jún 2016 Hungaroring, Maďarsko 2 min. 10,85 s Nobert Michelisz
(HU)

 

Text: Martin Benkovič, foto: archív LPM