Muži ktorí nestarnú, ale dozrievajú. Slovák cestujúci po Slovensku

Objavujeme pre vás inšpiratívnych slovenských mužov, o ktorých ste možno nepočuli, a predsa stojí za to sa s nimi zoznámiť. Čo majú spoločné? Nestarnú, ale dozrievajú! Jedným z nich je aj:
David Slovák, ktorý pracuje ako sales manager. Pochádza z Budmeríc, aktuálne žije v Bratislave a pracovne sa približne štyri dni v týždni nachádza na obchodných stretnutiach v rôznych slovenských mestách. Verný svojmu priezvisku spoznáva Slovensko, cestuje krížom-krážom a miesta, ktoré stoja za návštevu, predstavuje svojim fanúšikom na sociálnych sieťach.

 

Na začiatku bolo:

Ako dieťa som sníval o tom, že sa stanem pilotom stíhačky. Držalo ma to celkom dlho, v puberte som si však uvedomil, že k tomu vedie príliš dlhá cesta. Neskôr som si myslel, že budem robiť v IT segmente, no napokon som sa našiel úplne inde.

Môj príbeh:

Na vysokú školu ma neprijali a tak hneď po strednej škole začal pracovať v obchodnej sfére. Svoju pracovnú cestu som začínal ako nákupca, čo bola pre mňa v podstate jednoduchá práca, mojou úlohou bola najmä komunikácia s firmami. Tam som si uvedomil, že by som to chcel vyskúšať aj z tej druhej strany, teda ako obchodný zástupca komunikovať s nákupcami. Stal sa zo mňa „obchoďák“ a teraz, po dvanástich rokoch, už zastávam manažérsku funkciu.

Čas kariérneho dozrievania:

Vystriedal som viacero firiem, každá z nich mala svoje výhody a niečo ma naučila, ale každá mala, samozrejme, aj svoje nevýhody. Aktuálne pracujem ako sales manager v portugalskej spoločnosti. Ide o firmu pôsobiacu v segmente reklamných predmetov a ja v nej obchodne zastupujem Slovensko. Táto práca v sebe spája všetko, čo som chcel, teda komunikáciu s ľuďmi, ale predovšetkým cestovanie po celom Slovensku, vďaka čomu som to dokázal skĺbiť aj so svojím hobby. Štyri dni do týždňa cestujem v rámci Slovenska. Takmer každý deň som niekde inde, v inom slovenskom meste.

Práca obchodného manažéra:

Myslím, že práca obchodného manažéra nie je ideálna pre introvertov. Pri tejto práci sa človek nesmie báť komunikovať s ľuďmi, aktívne ich oslovovať. Rozhodne sa však treba pripraviť aj na to, že okrem stretnutí človek väčšinu dňa cestuje a „za pochodu“ rieši s tým súvisiacu agendu. Úprimne, nemôžem povedať, že je to ťažká práca, napríklad v porovnaní s náročnou fyzickou prácou. Rozhodne však nemusí vyhovovať každému. Pochopiteľne, nie každému sa chce každý deň cestovať, presúvať sa, a nie každý zvláda každodenné rozhovory s cudzími ľuďmi. Niekedy to vie dať zabrať.

Cestovateľský blog:

Zlom prišiel, keď som zistil, že dokážem prinášať zaujímavé informácie zo svojich ciest. Začal som písať články pre vtedajší portál Fičí.sk, bolo to asi pred ôsmimi rokmi. Vtedy som si povedal, že už mám precestovaný veľký kus Slovenska, o ktorom dokážem písať a niečo nové priniesť. V písaní som sa našiel, neskôr ma začalo baviť tie navštívené mestá aj fotiť a natáčať. Okrem predstavenia miest som sa tým snažil ukázať aj to, že práca obchodného zástupcu nemusí byť len o stereotype, o presúvaní sa z kancelárie do kancelárie. Popri tom, ako si vybavujem pracovné veci a presúvam sa do rôznych miest si dokážem zaujímavo vyplniť čas.

Práca vs. hobby:

Niektorí ľudia chcú svoje hobby speňažiť, ja to mám naopak. Nechcem, aby sa moje hobby stalo niečím, na čom som finančne závislý. Takto si môžem cestovanie užívať bez toho, aby som bol odkázaný na spolupráce a reklamu. Nie som závislý na odmenách, na konkrétnom čase, na ľuďoch.

Cestovanie po Slovensku:

Pri cestovaní po Slovensku som si od začiatku všímal potenciál, ktorý rôzne mestá majú. My Slováci si to často neuvedomujeme, máme tendenciu na našu krajinu nadávať. Ľudia často, aj o svojich rodných mestách hovoria, že je to „diera“. Väčšinou, keď chceme napríklad zahraničnej návšteve niečo zaujímavé ukázať, ostane to len pri Tatrách, Bojniciach a Bratislave. A pritom máme mnoho krajších miest. Myslím si, že každé mesto na Slovensku, či už je to Bardejov alebo Levoča, ale napríklad aj Strážske či Turany, má niečo, čím je zaujímavé, a vďaka čomu sa ho oplatí navštíviť – alebo minimálne sa v ňom zastaviť počas toho, ako ním prechádzame.

Práve to bolo mojím cieľom, keď som s článkami či videami o Slovensku začínal: pozdvihnúť naše sebavedomie a ukázať, že v každom, aj neveľkom meste na Slovensku sa nájde niečo zaujímavé. To, že tu nemáme masový turizmus, je našou výhodou. Stále tu máme „nepoškvrnené“ mestá, v ktorých nájdeme atrakcie, ktoré nie sú vyslovene komerčné a preplnené. Stále sa tu dá niečo objavovať, najmä pre ľudí zo Západu.

 

Zaujímavé mestá na Slovensku:

Mestá, ktoré by som odporúčal navštíviť každému Slovákovi, by som rozdelil do takých troch kategórií. Myslím, že všetci by mali navštíviť naše krajské mestá, pretože sú zaujímavé, je tam čo robiť. Potom je to taká naša slovenská top trojka: Banská Štiavnica, Levoča a Bardejov. No málokto má na svojej výletníckej mape skryté klenoty ako  napríklad Rimavská Sobota, Holíč alebo Rajec s okolím.

Cestovateľské výzvy:

Stále sa snažím poukázať na to, že na cestovanie nie je potrebný jeden konkrétny druh dopravy či drahé auto – v minulosti sme napríklad s kamarátom Maťom precestovali Európu na starom Formane. Prejsť Slovensko
zo západu na východ na elektromotorke, čo som absolvoval v roku 2022, bolo zaujímavou výzvou v tom, že mala malý dojazd alebo nízku rýchlosť. A tak som trasu, ktorá sa dá autom prejsť za deň, šiel týždeň, ktorý som si však maximálne užíval. Po tom, čo sa mi to podarilo, prichádzali ďalšie nápady a myšlienky, akým iným zaujímavým spôsobom by sa dalo Slovensko prejsť. Aktuálne mám v hlave myšlienku prejsť okolo Slovenska na elektrickom longboarde. Keďže som fanúšikom elektromobility, chcel by som na elektromotorke prejsť časť Európy. Uvidíme, čo prinesie budúcnosť.

Silné vlastnosti, ktoré využívam v práci aj súkromnom živote:

Mojou silnou vlastnosťou je komunikatívnosť, veľmi rád komunikujem s ľuďmi, predovšetkým z očí do očí. Paradoxne, nemám až tak rád mailovú alebo telefonickú komunikáciu, a pokiaľ sa dá, najradšej si všetko vyriešim osobne.

Najväčšie úspechy:

Za svoj kariérny úspech považujem to, že sa už viac ako 10 rokov venujem tomu, čo chcem, a stále je na mojom rozhodnutí, ako bude vyzerať môj deň a moja práca celkovo. Za tie roky sa mi podarilo vybudovať si fungujúci time management, viem si určiť, čo kedy spravím, a odzrkadľuje sa to aj na výsledkoch.

Osobným úspechom je pre mňa každý úspech spojený s cestovaním, ako aj fakt, že to ľudí zaujíma, že majú záujem o rozhovor, že chcú ľudia o Slovensku počuť, aj keď je tu mnoho ľudí, ktorí robia niečo podobné, a to na omnoho vyššej úrovni.

Sny a plány:

Hoci ma moja práca baví, určite by som si chcel neskôr v živote plniť rôzne iné sny a plány. Dlho sa napríklad pohrávam s myšlienkou vybudovať v Bratislave bar pre zahraničné návštevy zameraný na slovenské špeciality tipu mrkvovica, ktoré sa nedajú len tak ľahko zohnať. Viem, že vlastniť a prevádzkovať bar na Slovensku nie je jednoduché a mám aktuálne inú prioritu a tou je čas strávený s mojim 1,5 ročným synom.

Voľný čas:

Vo voľnom čase, paradoxne, veľa necestujem, asi 90 % času mi vypĺňa rodina a malý syn. Veľa času však trávim aj za počítačom, kde napríklad upravujem videá, ale v poslednom čase ma bavia aj manuálne činnosti ako práca s drevom. Teším sa, že keď sa jedného dňa budeme sťahovať do rodinného domu, budem mať na to viac času a priestoru. Pokojný víkendový čas rád trávim pri rozhovore, knihe či počítači aj s kvalitným Karpatským brandy Špeciál. Pomalé vychutnávanie pohárika Karpatského brandy vnímam ako akýsi rituál, kedy človek spomalí a dokáže precítiť jeho chuť, vôňu.

Tento seriál článkov o mužoch, ktorí nestarnú, ale dozrievajú, vám prináša Karpatské brandy www.karpatskebrandy.sk

  • Príbeh: Karpatské brandy vzniklo v pezinskej pálenici už pred viac ako 50 rokmi. Pôvodne bolo určené do sektov Hubert, no pre svoju výnimočnosť sa zachovalo ako samostatná značka.
  • Čas dozrievania: Dozrievanie v dubových sudoch je základom chute. Charakter dreva a čas má na brandy výrazný vplyv.
  • Najcennejší poklad: Základom je zdravé víno, z ktorého sa dvojitou destiláciou získa kvalitný destilát.
  • Silné vlastnosti: Unikátna chuť a vôňa KBŠ – nádherný súlad dreva s jemnosťou vanilky a sušeného ovocia.
  • Najväčší úspech: na Slovensku je ikonou a pravidelne získava zlaté medaily v zahraničí.
  • Aktuálne ponúka Karpatské brandy až štyri verzie slovenskej legendy

Zdroj: Silvia P.