Podnikať na home office môže každý. Ako na to?

Pandémia korona vírusu priniesla množstvo obmedzení a tiež odorúčanie vlády pracovať z domu. Samozrejme, nie u každej profesii to je možné. Čo ak podnikáte, no zatvorenie prevádzok vás prinútilo ostať doma? Skúste sa viac zapojiť do on-line sveta a venujte sa zlepšeniu prezentácie vašej spoločnosti a služieb.   

 

Ak ste doposiaľ na podnikanie v on-line svete nepomysleli, je pre vás tá ideáln
a doba. Aj ako kaderníčka, krajčírka, inštalatér či kuchár si môžete založiť vlastní web a pridať tiež e-shop. Webové stránky sú dnes neodlúčiteľnou súčasťou prezentácie a vaši zákazníci sa tu dozvedia všetky aktuálne informácie.

Na stránke môžete zverejniť informácie o tom, že vaša prevádzka je zatvorená, no tiež návody, ako si poradiť, keď danú službu nemôžete poskytnúť. Financie o ktoré ste prišli môžete z časti nahradiť aspoň predajom doplnkových služieb a produktov cez internet. Napríklad kaderníčky a kozmetičky môžu práve teraz rozbehnúť predaj prípravkov, na ktoré sú ich zákazníčky zvyknuté v salónoch. Založiť e-shop nie je žiadna zložitá vec. S pomocou šablón od Webnode všetko zvládnete aj bez pomoci programátora.

E-shop samozrejme ponúka funkčnú platobnú bránu, ktorá je pre chod úspešného obchodu nevyhnutná. Stránku, blog aj e-shop jednoducho vytvoríte behom pár minút aj cez telefón alebo tablet. Výhodou stránok je ich responzivita, to znamená, že web bude správne fungovať aj pri zobrazení na telefóne. Celý systém je veľmi intuitívni, no ak by ste potrebovali s čímkoľvek pomôcť, je k dispozícii bezplatná podpora od Webnode. K vlastným webovým stránkam a e-shopu sa hodí tiež blog. Ľudia v týchto týždňoch hľadajú rady, ako si poradiť, keď im vzhľadom na opatrenia nemôže pomôcť odborník.

Denný režim
Ak patríte medzi šťastlivcov, pre ktorých je práca z domova v podstate len o zmene miesta, tiež by ste mali dodržiavať niektoré pravidla. Vyčleňte si doma pracovný kútik a pokiaľ to ide, tak si vytvorte pracovné prostredie podobné tomu v práci. Mozog sa do pracovného režimu prepne jednoduchšie, keď sedíte za stolom, než keď e-mailovú schránku vybavujete z postele alebo gauča.

Dajte vašej práci režim a poriadok. Vstávajte v rovnaký čas a pre prácu si vyhraďte určitú dobu. Nemusíte nutne kopírovať klasický pracovní deň. Môžete pracovať dopoludnia, potom sa venovať deťom a večer sa k práci vrátiť. Aj naďalej by ste mali byť v kontakte s kolegami. Nie len prostredníctvom e-mailu a telefónu. Preto využívajte on-line stretnutia, ktoré vás donútia sa pekne obliecť či namaľovať.

Home office so sebou prináša tiež problém multitaskingu. Ľudia robia viac vecí naraz, ale vo finále nič nedotiahnu do konca. Na všetkých sú kladené väčšie požiadavky, ale snažte sa všetko vybavovať postupne. Môžete si urobiť tiež to-do-list, kde roztriedite úlohy aj iným členom rodiny. Možno je ten správny čas, aby sa aj vaše deti naučili variť alebo prať.

Zdroj: Dušan Marko