Povianočné zľavy sú v plnom prúde

Slováci opäť prepadli ošiaľu povianočných výpredajov, ktoré potrvajú ešte približne dva týždne. V priemere e-shopy zlacnia tovar o 16,5 %, no zľavy sa líšia podľa segmentov. Najviac zlacnela elektronika alebo zimné športové vybavenie. Vyplýva to zo štatistík nákupného radcu Heureka.sk.
Vianočné výpredaje v slovenských e-shopoch potrvajú zhruba do druhého alebo tretieho januárového týždňa. Výpredajová nákupná sezóna je druhým najsilnejším obdobím pre internetových obchodníkov, vlani sa nakupovalo zhruba o tretinu viac ako cez bežný rok. Zľavy sú pre zákazníkov vždy lákadlom, nie vždy sú však tak vysoké, ako sa uvádza. Priemerná zľava v povianočných výpredajoch dosahuje 16,5 %. „Netreba sa nechať nalákať na prvú ponuku, na ktorú natrafíte. Je dobré si konečné ceny skontrolovať a uistiť sa, že ide o reálne výhodné ponuky,“ pripomína riaditeľ nezávislého porovnávača cien Heureka Tomáš Braverman. Heureka monitoruje
výpredajové ceny v tisíckach e-shopov na vypredaj.heureka.sk.
Akciové ceny bývajú výhodnejšie aj o niekoľko desiatok percent, ich výška sa líši podľa segmentu. Najvyššia priemerná zľava je v segmente elektroniky, tento rok je to 18 %. Ide najmä o notebooky a dotykové monitory. Zimné športové vybavenie je tento rok zlacnené priemerne o 16 % a biela technika o 14 %. Zľavnené sú najmä práčky, umývačky, chladničky a kávovary. Heureka skúmala aj to, čo Slovákov v tohtoročných výpredajoch zaujímalo najviac – boli to televízory, práčky, chladničky a kávovary.
Slováci míňajú v e-shopoch čoraz viac. Celkovo za rok 2015 minuli pri nákupoch na internete zhruba 703 miliónov eur, čo predstavuje nárast asi o 15 %. V prvom polroku vzrástol obrat e-commerce zhruba o pätinu oproti vlaňajšku. Letná sezóna tempo rastu síce spomalila, ale vianočná sezóna bola opäť silná, zákazníci minuli zhruba tretinu celkového a vďaka tomu znovu obchodníci evidovali rekordný obrat e-commerce. Najsilnejším dňom celého roka 2015 bol 14. december.