Nová trieda G sa páči aj Arnoldovi – hoci navonok vyzerá celkom ako tá stará…

V júni 2018 sa začne predávať nová Trieda G značky s hviezdou na kapote. Hoci navonok vyzerá celkom ako tá stará, v teréne má byť ešte výkonnejšia a pritom na ceste výrazne agilnejšia, dynamickejšia a komfortnejšia ako jej predchodca.

 Nové „Géčko“ má nový podvozok, elektromechanické riadenie, päť jazdných programov DYNAMIC SELECT, tri stopercentné uzávierky diferenciálu a aj v súčinnosti s ich zapájaním samočinne fungujúci Režim G ako aj terénnu redukciu.

Či už mimo spevnenej cesty alebo na nej, terénna Trieda G každého presvedčí výkonnosťou, modernými asistenčnými systémami, vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami a bezpečnosťou za všetkých podmienok používania.  

Nová Trieda G s väčšími rozmermi (o 53 mm dlhšia, o 121 mm širšia), so svetlou výškou 241 mm a brodivosťou 70 cm si zachováva ikonické prvky a jedinečné funkcie pri zdokonalení viacerých vlastností, vrátane vyššej tuhosti spojov medzi podvozkom a hnacím ústrojenstvom s rebrinovým rámom. 

Predná náprava má nezávislé zavesenie kolies čo zlepšilo tuhosť prednej karosérie. Tuhá zadná náprava je na rozdiel od predchodcu vedená štyrmi pozdĺžnymi ramenami na každej strane a jednou panhardskou tyčou čo ešte viac zvyšuje bežný cestný komfort.

Trieda G poskytne väčší vnútorný priestor a ponúkne množstvo nových funkcií ako svetlomety s technikou so svetelnými diódami či rozšírené asistenčné systémy pre vodiča.

Klasický exteriér novej Triedy G sa zrkadlovo premieta do interpretácie jej moderného interiéru z ušľachtilých materiálov vyhotoveného s najvyššou remeselnou starostlivosťou. Mimoriadne prehľadná prístrojová doska s úplne novým vzhľadom sériovo obsahuje nadčasové analógové tubusy okrúhlych prístrojov. Na želanie je ako združený prístroj použitý veľký displej s virtuálnymi prístrojmi v priamom zornom poli vodiča, ako aj centrálny displej nad stredovou konzolou.

Zadné sedadlá sú sklápateľné v rozsahu 60, 40 alebo 100 percent a sériovo vybavené množstvom komfortných funkcií. Exkluzívnosť vozidla môže zvýšiť interiér Exklusiv plus s kožou na vnútornom obložení dverí.

Uvádzací model G 500 (kombinovaná spotreba paliva: 11,1 l/100 km) bude energicky poháňať 4-litrový benzínový biturbo motor V8 (310 kW/422 k; 610 Nm) kombinovaný so špeciálne nastavenou novou automatickou prevodovkou s meničom 9G-TRONIC. Nová Trieda G sa začne dodávať v júni.