Organizácia World Branding Forum udeľovala každoročné ceny, pre najvýznamnejšie svetové značky. Malou senzáciou a veľkým prekvapením pre rok 2015/16 bol, pri slávnostnom udeľovaní cien v Kensingtonskom paláci v Londýne, výherca v kategórii hodiniek. Vyhlásenou „Značkou roka“ sa totiž nestal žiaden známy luxusný výrobca zo Švajčiarska, ale japonské Seiko.
Systém hodnotenia je pritom jedinečný – víťazi sa vyberajú zo zoznamu 2 600 nominovaných značiek z 35 zemí, a to v procese pozostávajúcom z troch častí, kedy značku hodnotí World Branding Forum, prieskum medzi spotrebiteľmi a on-line hlasovanie verejnosti. Pre Seiko je poctou, že bolo vybrané pre túto cenu vedľa mnohých ďalších prestížnych značiek, ako Apple, Louis Vuitton, Mercedes-Benz a Google.
„Ocenenie je oslavou úspechu niektorých z najväčších značiek z celého sveta. Pokiaľ chce značka zvíťaziť, musí mať vybudovanú dobrú povesť a mať dôveru zákazníkov, pretože 70 percent bodovacieho procesu pochádza od zákazníkov, ktorí hlasujú pre svoje obľúbené značky,“ uviedol Richard Rowles, predseda World Branding Forum.
Text: Martin Benkovič, foto: archív LPM