Allianz – Slovenská poisťovňa pozorne sleduje a vyhodnocuje situáciu na Slovensku, kde je momentálne vyhlásený 1. až 3. stupeň hydrorologickej výstrahy. Najkritickejšia situácia je na krajnom západe Slovenska, predovšetkým na Záhorí, kde je hrozba extrémnych dažďov najvyššia a aktuálne je tam vyhlásený 3. stupeň výstrahy.
Allianz je na zvýšený počet hlásení o škodách spôsobených práve dažďom a následnými povodňami a záplavami pripravená kapacitne, aj technicky. „V lokalitách, kde bude najviac škôd, budú s obhliadkami opäť pomáhať aj kolegovia z iných častí Slovenska, aby mali klienti čo najrýchlejšie vyriešenú nahlásenú škodu. Menšie škody riešime bez obhliadky – po nahlásení a zaslaní fotodokumentácie škody posielame klientom automaticky poistné plnenie na účet. Pri väčších či komplikovanejších škodách urobíme najskôr obhliadku a zdokumentovanie škody. V prípade potreby môžeme klientom poskytnúť zálohu na opravu poškodení,“ vysvetľuje hovorkyňa Allianz Lucia Strnad Muthová.
Pracovníci Allianzu budú v pohotovosti aj počas víkendu. „V sobotu aj v nedeľu je zabezpečená plná kapacita našej infolinky aj obhliadkového servisu. Klientom, ktorí majú svoj majetok v oblastiach s vyhláseným 3. stupeň výstrahy, ako je aktuálne v Malackách, Skalici, Senici a na Myjave, automaticky odosielame varovné sms správy,“ dodáva riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz Dárius Nógli.
Škody spôsobené povodňami, záplavami, či atmosférickými zrážkami sú kryté už v základnom balíku majetkového poistenia Môj domov. Škody spôsobené živlom na motorových vozidlách kryje havarijné poistenie, takisto v rámci základného balíka poistenia.
Ako nahlásiť škodu po povodni:
- Pri akejkoľvek škode na majetku odporúčame čo najskôr kontaktovať poisťovňu a škodu nahlásiť – online, prostredníctvom webstránky poisťovne, prípadne telefonicky alebo cez svojho obchodníka.
- Vždy odporúčame poškodenia aj nafotiť a fotodokumentáciu priložiť k hláseniu škody.
- Po zdokumentovaní rozsahu škôd je možné začať s odstraňovaním následkov škôd a opravou majetku.
- Menšie škody riešime bez obhliadky a poistné plnenie posielame na účet čo najskôr po jeho odsúhlasení klientom.
- V prípade, že je potrebné zamedziť vzniku ešte väčšej škody alebo je potrebné odstrániť následky škody z hygienických dôvodov, je možné začať s odstraňovaním následkov škôd a opravou aj bez kontaktu s poisťovňou.
- Po doložení všetkých potrebných dokumentov (faktúry a bločky za opravu) poisťovňa vyplatí poistné plnenie do niekoľkých dní.
- V prípade potreby môže poškodený požiadať aj o vyplatenie zálohy na opravu.
Zdroj: Allianz – Slovenská poisťovňa, a.s.