Najsilnejší rezidenčný developer na Slovensku CRESCO GROUP vlani predal vo svojich projektoch rekordných 728 nových bytov. Z nich 95 % tvorili byty v aktuálne najväčšom projekte nového bývania na Slovensku – v bratislavských Slnečniciach. Záujem ľudí o bývanie v novej štvrti tak medziročne vzrástol takmer o štvrtinu. Každý piaty až šiesty predaný byt v novostavbách v hlavnom meste pripadal na Slnečnice.
„Už tretí rok po sebe sme potvrdili pozíciu lídra v predaji bytov na Slovensku. Úspech projektu Slnečnice, ktorý bude rásť až do roku 2030, nás veľmi teší. Naším plánom je v tomto roku spustiť predaj ďalších projektov v rámci Slnečníc, predstaviť nové projekty v hlavnom meste a posilniť naše aktivity v Česku. V Prahe na jar spúšťame výstavbu prvej fázy projektu UNIQ Tesla,“ uviedol Ján Krnáč, výkonný riaditeľ developera, a dodal: „Zo spoločnosti CRESCO GROUP sa za 25 rokov jej existencie postupne stal silný regionálny developer s rastúcimi aktivitami a ambíciami. Aj preto nastal ideálny čas na zmenu vizuálnej identity spoločnosti – v tomto roku meníme logo a názov na CRESCO REAL ESTATE. Veríme, že s novou vizuálnou identitou sa nám podarí ešte viac rásť a expandovať nielen doma, ale aj na európskom trhu.“
Nové logo a názov spoločnosti:
Nové logo developera z dielne reklamnej agentúry MADE BY VACULIK podčiarkuje význam slova CRESCO, ktoré v latinčine znamená rast. Vyjadruje jednak rast spoločnosti a expanziu na nové trhy a tiež odráža hlavnú činnosť, ktorej výsledkom sú rastúce budovy. Rast je v logu znázornený jednoduchým vizuálnym jazykom. Nové logo je prvým krokom ku kompletnému redizajnu značky.
V rastúcom trende pokračoval vlani aj predaj bytov v Slnečniciach a prekonal aj očakávania developera. Podiel developera na trhu rezidenčných novostavieb v Bratislave tak v minulom roku narástol na takmer 20 percent*.
„Sprísnenie podmienok poskytovania hypoték platné od januára tohto roka sa odzrkadlilo aj v náraste počtu predaných bytov v poslednom kvartáli 2018, ktorý bol najsilnejší,“ hodnotí Michal Pauer, riaditeľ predaja CRESCO REAL ESTATE.
Podľa neho stále platí, že najväčší záujem je o dvojizbové byty. Dobre sa však predávali aj jednoizbové byty a v konečnom dôsledku aj väčšie – troj- a štvorizbové. „Typickým zákazníkom Slnečníc je rodina s deťmi, kde majú rodičia od 25 do 40 rokov, prípadne bezdetný pár,“ približuje M. Pauer.
Potvrdzuje to aj fakt, že viac ako 85 percent bytov v projekte si ľudia kupujú na bývanie. Zvyšok tvoria investičné nákupy, či už s cieľom profitu z následného predaja po kolaudácii alebo prenájmu. „Tento pomer je však stále na veľmi prijateľnej úrovni, keďže drvivá väčšina bytov je predaná na bývanie,“ dodáva M. Pauer.
V minulom roku sa v Slnečniciach opäť rozšírili aj nákupné možnosti, keď v nákupnom centre Slnečnice Market pribudla gastrozóna s množstvom prevádzok. Svoje brány v Slnečnice Markete otvára aj jedno z najväčších zábavno-športových centier na Slovensku – LEON.
Aktuálne je v Slnečniciach vo výstavbe 1 550 bytov. Najbližšie pôjde do predaja etapa C4 v zóne Viladomy s 382 bytmi a etapa A4 v zóne Mesto s 360 bytmi. Vývoj predaja počas tohto roka sa bude podľa Michala Pauera odvíjať od troch faktorov – nárastu cien, ktorý bude určite kontinuálne pokračovať, zníženia dostupnosti financovania bytov a taktiež nízkej ponuky nových bytov na trhu.
* Predaj bytov v novostavbách v Bratislave dosiahol v roku 2018 celkovo 3 773 bytov. Zdroj: analýzy spoločnosti Bencont Investments
Zdroj: Katarína Š.