V kategórii vozidiel s predným náhonom na legendárnom okruhu Nürburgring Nordschleife (Severná sľučka) dosiahol začiatkom apríla 2017 predprodukčný model Honda Civic Type R skvelý čas: 7 minút 43,8 sekúnd.
Dosiahnutie rekordu bolo očakávané vo finálnej fáze testovania Civic TypeR, keď boli poveternostné podmienky najoptimálnejšie – suchá trať a teplota ideálna k najlepšiemu výkonu motora a pneumatík. Nový čas predstavuje zlepšenie o takmer 7 sekúnd v porovnaní s predchádzajúcim modelom.
Dôvodov pre tento skvelý výsledok je niekoľko: nový motor 2,0 litra VTEC TURBO, s výkonom 320 koní a krútiacim momentom 400 Nm. TypeR je vybavený novou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou zlepšujúcou akceleráciu, a balíkom aerodynamických úprav, ktoré vytvárajú neobvyklú stabilitu pri vysokých rýchlostiach.
Karoséria vysokej tuhosti je o 16 kg ľahšia ako u predchádzajúceho modelu, s torznou tuhosťou zvýšenou o 38%, čo prináša výrazný benefit pri riadení a stabilite v zákrutách. Nové viacprvkové zavesenie zadných kolies zvyšuje stabilitu pri brzdení a dovoľuje začať brzdiť výrazne neskôr a prechádzať zákrutu vo vyššej rýchlosti.
Ryuichi Kijima, šéfkonštruktér podvozku novej Hondy Civic TypeR, vysvetľuje v čom je nový model na Nurburgringu lepší od predchádzajúceho:
“Prejazd zákrutami v novom Civic TypeR je rýchlejší, pretože vozidlo má teraz väčší rozchod, rázvor, širšie pneumatiky, nové viacprvkové zavesenie zadných kolies a optimalizovanú aerodynamiku, čo zvyšuje stabilitu.” Hovorí pán Kijima. “Napríklad vodič typicky vchádza do zákruty po Metzgesfeld v rýchlosti okolo 150 km/h. Vďaka novej stabilite Type R je schopný ísť rýchlosťou o 10 km/h vyššou. Tak vďaka zvýšeniu rýchlosti v zákrutách sme schopní zajazdiť kolo ďaleko rýchlejšie.”
Predprodukčné auto, ktoré dosiahlo rekordný čas, má technické špecifikácie úplne zhodné s finálnou produkčnou verziou. Bezpečnostný rám bol namontovaný tak, aby už ďalej nezvyšoval pevnosť karosérie a jeho hmotnosť bola vykompenzovaná demontážou zadných sedadiel a infotainmentového systému Honda Connect. Na aute boli použité pneumatiky homologizované pre bežné cesty, so zameraním na použitie aj na okruhu.