Viac miesta na stretávanie sa, oddych, príjemné posedenie pri kvalitnom jedle či káve budú mať návštevníci AVIONU v Bratislave k dispozícii už od 6. decembra tohto roku. Najväčšie nákupné centrum na Slovensku totiž otvára jednu z najmodernejších gastro pasáží v Európe.
Unikátna gastro pasáž s rozlohu 5 000 m2 vznikla v časti pôvodného hypermarketu podľa návrhu architekta Pavla Suchánka. Celková investícia do projektu dosiahla 12,5 milióna eur.
,,Od otvorenia AVIONU v roku 2002 sa veľa zmenilo. Požiadavky a očakávania zákazníkov sa neustále vyvíjajú a retailové prostredie sa vplyvom technológií, urbanizácie, ekonomiky a ďalších faktorov rýchlo mení. Aj v bratislavskom AVIONE sa chceme prispôsobiť novým trendom a zostať dlhodobo atraktívnym miestom pre nášho zákazníka, spoznávať jeho potreby a túžby. Veríme, že z novej pasáže sa stane miesto stretávania sa, ktoré spája rôzne komunity, miesto, kde sa ľudia inšpirujú, získavajú skúsenosti s novými technológiami, nakupujú, jedia a prirodzene trávia svoj čas,“ hovorí Vladimír Bereš, riaditeľ nákupného centra AVION v Bratislave.
Príležitostí na príjemné posedenie pri dobrom jedle a nápojoch sa vďaka novej gastro pasáži v AVIONE zdvojnásobí. Celkovo v novej časti pribudne 20 gastro prevádzok, pričom štvrtina z nich bola aj v pôvodnom foodcourte. ,,Snažili sme sa vybrať ponuku gastro prevádzok tak, aby sme oslovili čo najviac návštevníkov. Aj preto sme sa zamerali nielen na overené značky, ale aj na nové a čoraz obľúbenejšie street food koncepty ako napríklad Regal Burger, Thali či Pho. Podmienkou bolo, aby každá prevádzka do nových priestorov priniesla aj novinky v menu,“ dopĺňa manažér projektu Radovan Galamboš. Pôvodný foodcourt v apríli budúceho roka nahradia štyri nové predajne. Existujúca reštauračná zóna na 1. poschodí nad klziskom bude fungovať aj naďalej.
Pre návštevníkov bude v novej gastro pasáži k dispozícii až 650 miest na sedenie v ôsmich rôznych zónach s pripojením pre laptopy či nabíjanie mobilov. Súčasťou zóny bude aj vonkajšia terasa so zeleňou a s obsluhou.
Dizajnový foodcourt v škandinávskom štýle inšpirovaný zákutiami veľkomiest pochádza z architektonickej kancelárie Pavla Suchánka. Hlavným materiálom v interiéri je množstvo prírodného dreva a sklených plôch pre denné svetlo.
Nákupné centrum AVION v Bratislave postavila, vlastní a spravuje developerská spoločnosť INGKA Centres (predtým IKEA Centres), ktorá patrí do skupiny INGKA Group. Spoločnosť plánuje postupne meniť Food & Beverage koncepty aj vo svojich ďalších centrách v Európe a v Rusku. Aktuálne napríklad prebieha rozšírenie foodcourtu v nákupnom centre AVION v Ostrave, nové koncepty už majú centrá v ruských mestách Moskva, Kazaň, Jekaterinburg a v portugalskom Porte.
Zdroj: Katarína S.
Prevádzky v novej gastro pasáži: