Záber, ovládateľnosť i presné vedenie vozidla: to všetko ponúka nová Dunlop Sport Maxx RT2

  • Dunlop uvádza na trh novú vysoko výkonnú letnú pneumatiku, vyladenú na maximálnu priľnavosť a presné vedenie vozidla
  • Vynikajúca ovládateľnosť na suchej vozovke dokumentujú výsledky nezávislého testu TÜV[1]

 Dunlop uvádza na trh novú, vysoko výkonnú letnú pneumatiku Sport Maxx RT2, ktorá nastupuje po mnohými cenami ovenčenom rade Sport Maxx RT. Nezávislý test, ktorý na objednávku spoločnosti Dunlop realizoval TÜV, preukázal, že nová pneumatika v segmente Ultra-High-Performance (UHP) sa vyznačuje vynikajúcou hodnotou priľnavosti a ovládateľnosti. Skúšobný okruh zvláda v ešte kratšom čase ako jej predchodkyňa[2].

SportMaxx RT 2_
SportMaxx RT 2_

Vychádzajúc z DNA značky Dunlop spoločnosť v tomto roku vyvinula pneumatiku v súlade so značkovou filozofiou „Forever Forward“, ktorá si zakladá na dosiahnutí maximálneho zážitku z jazdy. Okrem toho pri konštrukcii novej pneumatiky Sport Maxx RT2 boli bohatým zdrojom skúsenosti a inšpirácia, ako aj dlhoročné zapojenie sa do automobilových pretekov, vrátane niekoľkých víťazstiev v otvorených súťažiach endurance. Nová Sport Maxx RT2 je podľa výsledkov nezávislého porovnávacieho testu TÜV Süd1 skutočný odborník, pokiaľ ide o priľnavosť a presnosť vedenia vozidla, preto nachádza vynikajúce uplatnenie v situáciách, ktoré si vyžadujú maximálnu výkonnosť. Výsledkom testu bol o 1,3 percenta lepší čas na okruhu s vlhkým povrchom ako priemerný čas štyroch popredných konkurenčných pneumatík a o 4,1 percenta lepšia hodnota ovládateľnosti na suchej vozovke v porovnaní s priemerom štyroch popredných konkurenčných pneumatík. Pneumatika preukázala i o 5,6 percenta lepšie výsledky na mokrom okruhu. Navyše, podľa ďalšieho testu, ktorý na zákazku spoločnosti Dunlop spracovala DEKRA, Sport Maxx RT2 v porovnaní s priemerom štyroch popredných konkurenčných pneumatík[3] vykazuje aj o 34 percent vyššiu odolnosť proti opotrebovaniu na hnacej náprave.

Hlavné technické črty:

  • evolučná zmes behúňa s trakčnou zložkou na báze gumy pre maximálnu priľnavosť na suchej i mokrej vozovke
  • veľké vonkajšie bloky ramena plášťa – pre lepší záber v zákrutách ako v predchádzajúcom rade
  • rýchlo brzdiace elementy behúňa – pre ešte kratšiu brzdnú dráhu, najmä vo vysokých rýchlostiach, ako v predchádzajúcom rade
  • korunná kordová vrstva z vysokopevnostnej ocele – poskytuje pri jazde vynikajúcu spätnú väzbu a presné riadenie porovnateľné s predchádzajúcou generáciou, inšpirovaná skúsenosťami značky Dunlop s víťazstvom v najťažších pretekoch 24 hodín na veľmi ťažkom pretekárskom okruhu Nürburgring Nordschleife.

    SportMaxx RT 2_Front Tread_HR.jpg
    SportMaxx RT 2_Front Tread_HR.jpg

„Ide o perfektnú ultravýkonnú pneumatiku pre náročných vodičov, ktorí hľadajú mimoriadny zážitok z jazdy,“ povedal riaditeľ marketingu osobných pneumatík Goodyear Dunlop v Európe Alexis Bortoluzzi. „Výsledky testov potvrdzujú, že sme s ňou v segmente ultravýkonných pneumatík (Ultra-High Performance; UHP) dokázali obsadiť silnú pozíciu.“

Nové pneumatiky si už ako originálnu výbavu vybral výrobca jedného z najvýnimočnejších vozidiel na trhu. Značka Radical, známa predovšetkým konštrukciou pretekárskych vozidiel, si Dunlop Sport Maxx RT2 zvolila pre svoj model 2016 RXC Turbo. Vozidlo ovplyvnil a inšpiroval aktuálny dizajn prototypu pre Le Mans a disponuje viac ako 500 konskými silami. Vďaka svojmu pokročilému aerodynamickému tvaru a zadnému krídlu poskytuje RXC Turbo pretekárske hodnoty aerodynamického prítlaku; je teda skonštruovaný pre náročnú prevádzku na pretekárskom okruhu, ale po tvrdom dni na pretekárskej dráhe ponúka vozidlo možnosť ovládnuť aj tie najnáročnejšie verejné komunikácie.

Nový rad Sport Maxx RT2 pokrýva rozmery 17 až 21 palcov , 80 percent všetkých jej špecifikácií bude na trhu už v marci.

[1] Test na zákazku spoločnosti Dunlop v septembri 2015 realizovala TÜV SÜD Product Service GmbH (Správa č. 713066268) v lokalite Mireval; rozmery 225/45R17 91Y; Golf VI 1.4 TSI and Golf VI GTi. Výsledky testu: o 4,1 % lepšia ovládateľnosť na suchom povrchu (subj.), o 1,3 % kratší čas na okruhu s vlhkou dráhou, o 5,6 % lepšia v teste na mokrej dráhe v porovnaní s priemerom štyroch popredných konkurenčných výrobkov: Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Pirelli Pzero, Continental Sportcontact 5.

[2] Test na zákazku spoločnosti Dunlop v septembri 2015 realizovala TÜV SÜD Product Service GmbH (Správa č. 713066268) v lokalite Mireval; rozmery 225/45R17 91Y; Golf VI 1.4 TSI and Golf VI GTi. Výsledky testu: o 1,96 kratší čas na okruhu v porovnaní s predchádzajúcou Dunlop Sport Maxx RT.

[3] Test na zákazku spoločnosti Dunlop realizovala DEKRA: LRT 2015-137 z 2. novembra 2015. Vozidlo: Golf VII 2.0 TDI 150 ks. Okruh FP01, Mireval, Francúzsko. Vzdialenosť 19275 km (šesť okruhov). Typ testu: opotrebovanie dezénu. Rozmer: 225/45 R17. Porovnanie s priemerom štyroch prémiových konkurenčných pneumatík v teste: Pirelli P Zero, Michelin Pilot Sport 3, ContiSportContact 5 a Bridgestone Potenza S001.

SportMaxx RT 2_Side_HR.jpg
SportMaxx RT 2_Side_HR.jpg