Temperamentná a neprehliadnuteľná červenovláska strávila celú doterajšiu profesionálnu kariéru v najväčšej poisťovni na trhu, kde pôsobí už dve desaťročia. Začínala doslova od nuly – obálkovaním ako brigádnička. Postupne sa vypracovala až na šéfku najkreatívnejšieho odboru spoločnosti. Riaditeľka odboru market manažmentu Allianz – Slovenskej poisťovne Marta Kausichová.
V poisťovni ste šéfkou odboru, ktorý má na starosti marketingovú komunikáciu monitoruje trh a koordinuje komplexnú starostlivosť o klientov. Aké to je mať pod palcom marketing najväčšej poisťovne na trhu?
Je to predovšetkým zaväzujúce. Jednou z našich dlhodobých a najdôležitejších úloh je budovanie, respektíve udržiavanie parametrov značky lídra poisťovacieho trhu. Allianz začal budovať svoje postavenie na slovenskom poisťovacom trhu od základov v roku 1993. Postupným investovaním do značky a rozširovaním obchodných sietí si posilňoval svoju pozíciu. Následným zlúčením so Slovenskou poisťovňou získal postavenie trhového lídra. Podarilo sa nám skĺbiť globálne a lokálne hodnoty do jednej spoločnosti, ktorá si vybudovala dôveru u viac ako 2,2 milióna klientov na Slovensku.
Čo všetko je náplňou vašej práce, ako vyzerá váš bežný pracovný deň?
Môj bežný pracovný deň je zvyčajne veľmi hektický. Je to spleť porád, interných mítingov,stretnutí s obchodnými partnermi, telekonferencií a webinárov s našimi kolegami z centrály, prípadne služobných ciest. Napriek tomu sa však snažím nájsť si čas aj na kolegov z mojho tímu, pristaviť sa pri nich a porozprávať sa, čo je u nich nové… Práve tieto stretnutia mi pomáhajú udržiavať kontakt s každodennou realitou a získavať cennú spätnú väzbu na aktuálne prebiehajúce projekty.
Aká bola vaša cesta na túto pozíciu?
Pre značku Allianz pracujem už viac ako 20 rokov. Začínala som ako brigádnička počas vysokoškolského štúdia. V tom čase bola celá poisťovňa vtesnaná do niekoľkých kancelárií s hŕstkou zamestancov, takže si viete predstaviť, že každý musel robiť všetko. Takže ani ja som sa nevyhla frankovaniu obálok, zaznamenávaniu prijatých platieb, organizácii školení ani abecednému triedeniu zmlúv J. Po ukončení štúdia, ako poisťovňa rástla, som sa začala viac venovať marketingovým témam. Neskôr som bola aktívnou súčasťou procesu zlučovania so Slovenskou poisťovňou a následne po internom výberovom konaní som ako marketingová riaditeľka prebrala zodpovednosť za budovanie a riadenie komunikácie značky Allianz – Slovenská poisťovňa. Dnes do môjho pôsobenia spadajú okrem klasických marketingových aktivít aj koordinácia všetkých činností v oblasti riadenia klientskej spokojnosti, monitorovania trhu a CRM (systém riadenia zákazníkov, pozn. red.).
Po toľkých rokoch na kreatívnom mieste necítite, že „všetko už bolo vymyslené“, alebo máte stále veľa inšpirácie na nové nápady?
Je to síce niekoľko rokov na jednom mieste, ktoré sa však neustále dynamicky mení. Začínala som v malej spoločnosti, z ktorej sa stal trhový líder. Podľa toho sa menila aj náplň mojej práce. Z čistého marketingu sa stala komplexná starostlivosť o zákazníka. V neposlednom rade zodpovedám v našej spoločnosti aj za riadenie inovačných nápadov, ktoré prichádzajú od zamestnancov, obchodníkov, klientov a je ich neúrekom, takže inšpirácie je u nás stále dosť.
Práca v marketingu nie je práca typu „od 9.00 do 17.00“, nosíte si prácu aj domov?
Žijem dosť flexibilne, práca postupne prerástla aj mojim osobným životom. Keďže mám doma zaneprázdneného manžela a syna predškoláka, naozaj si cením moderné technológie. Vďaka nim dokážem veľa pracovných vecí riešiť aj neskoro večer či cez víkend a zároveň môžem fungovať aj ako správna mama, ktorá je vždy tam, kde ju treba :).
Tento mesiac ste odštartovali novú imidžovú reklamnú kampaň. Pozornému divákovi určite neunikli nové spoty, ktoré sa vysielajú v televízií a ktoré sú veľmi živé, chytľavé a najmä úplne iné, ako sme boli zvyknutí doteraz. Predstavte nám novú kampaň a čo je jej hlavnou myšlienkou?
Aprílová imidžová kampaň vychádza z nového medzinárodného komunikačného konceptu skupiny Allianz – “Dare to“ (odváž sa/trúfni si). Koncept bude v priebehu tohto roka postupne zavádzaný do komunikácie jednotlivých krajín v rámci skupiny Allianz. Sme radi, že sa nám v rámci skupiny podarilo ako jedným z prvých tento koncept uviesť na náš trh. V snahe čo najviac priblížiť túto myšlienku slovenskému spotrebiteľovi sme vybrali troch hlavných predstaviteľov kampane, ktorí prežívajú kľúčové momenty víťazstiev nad sebou samým. Posolstvom je povzbudiť ľudí k odvahe žiť podľa svojich vlastných predstáv, pretože naša spoločnosť stojí pri ich odvážnych rozhodnutiach. Práve preto nášmu poisteniu dôveruje viac ako 85 miliónov klientov po celom svete.
Aká bola príprava kampane, točenie spotov, kto sa na nej podieľal?
Pri príprave kampane si vždy vyberáme len to najlepšie. Spoločne s našou dlhoročnou reklamnou agentúrou sme spomedzi viacerých ponúkaných „treatmentov“ zvolili spoluprácu so známym slovenským režisérom Jonášom Karáskom, ktorý do kampane vniesol svoj zaujímavý filmový pohľad. Produkcia kampane prebiehala v bratislavskom starom meste. Dnešná technika toho dokáže naozaj veľa, takže napriek nepriazni počasia, ktorá produkciu sprevádzala, sa nám podarilo navodiť v spote veľmi príjemnú a sviežu atmosféru.
Čo robíte, keď nepracujete. Ako trávite voľný čas?
Voľného času je žiaľ málo. O to viac si ho rada vychutnám s mojou rodinou. Máme radi cetovanie, golf, more a slnko. Každodennou súčasťou môjho života je aj šport. Tréning vo fitku, beh či crossfit. Sú to chvíle, ktoré mám sama pre seba a skvele si pri nich vyvetrám hlavu. Ale samozrejme ako každá žena občas neodolám nákupom J.
Na čo ste vo svojom profesionálnom živote najviac hrdá?
Už 20 rokov sa podieľam na budovaní značky, ktorá má vedúce postavenie na slovenskom poisťovacom trhu. Navyše už tradične dosahuje najsilnejšie parametre aj v celosvetovom porovnaní jednotlivých krajín v rámci koncernu Allianz. Dôveruje nám takmer polovica obyvateľov Slovenska a naši klienti dlhodobo patria v rámci poisťovacieho trhu k tým najspokojnejším. Na vybudovanie a udržanie takéhoto postavenia som naozaj hrdá.
Čím ste chceli byť ako dieťa, aké bolo vaše vysnené povolanie?
Pamätám si, že ako malá som vždy chcela byť pani doktorka a pomáhať ľuďom… Život to však zariadil inak a ja by som nemenila :). Veď aj v rámci mojej práce ľuďom poistením pomáhame v náročných životných situáciách. Teší ma tiež participácia na rôznych užitočných projektoch, ako napríklad dlhoročná podpora slovenských paralympionikov.