Domov Blog Stránka 208

Túlavá kamera SONY PJ780

Túlavá kamera SONY PJ780

Nebyť kamery na snímke hore, čoskoro by naše spomienky z cesty po juhovýchodnej Ázii zapadli prachom. „Nemú“ fotografiu aj po rokoch oživí videozáznam z perfektnej kamery Sony Handycam.

Keďže sme sa často presúvali, dbali sme na váhu svojej batožiny. Kamera v tomto prípade splnila našu prvú podmienku – bola ľahká a vďaka úchytu s ňou bolo možné natáčať dokonca i pri jazde na motocykli. Dovtedy mi slovné spojenie ako optická stabilizácia veľa nehovorili, človek sa čo-to naučí pri zdolávaní kilometrov po rozbitých Kambodžských cestách, a tak vďaka funkcii Balance Optical Steady Shot vznikli plynulé a stabilné vzrušujúce zábery z akéhokoľvek dopravného prostriedku od cyclo – cyklorikše až po premnožený túk-túk (motorizovaná trojkolesová rikša).              Nebohý nemecký priemyselník a optik Carl Zeiss bol pán! Svoj hold mu zložím zakaždým, keď sledujem čistotu obrazu, ktorú má na svedomí širokouhlý objektív Carl Zeiss® Vario-Sonnar® T* s 10x optickou transfokáciou. Citlivý snímač Exmor R® CMOS s výkonným procesorom BIONZ zachytí i detail. Túto skvelú vlastnosť sme ocenili pri dokumentovaní pagod, ktorých je v budhizmus vyznávajúcich krajinách neúrekom. Napriek tomu, že v týchto krajinách zapadá slnko o šiestej hodine podvečer, s touto kamerou vytvoríte video so živými farbami a odtieňmi, a to aj pri slabom osvetlení.Pastvou pre uši je 5.1-kanálový záznam vo formáte Dolby® Digital, ktorý zachytí zvuky zo všetkých smerov a dodá videu ostrú a čistú zvukovú stopu plnú detailov.Najúžasnejšou vlastnosťou tejto mašinky je pre mňa osobne zabudovaný video projektor, takže si so sebou nesiete i svoje vlastné kino. A aj keď sme občas prespali v podpriemernom hosteli, steny izby sa rozjasnili vo vysokom rozlíšení Full HD vždy, keď sme mali chuť oživiť spomienky. Zamilovala som si cestovanie a dôležitý podiel na mojom pocite zohráva práve technológia akou je vybavená kamera SONY Handycam, ktorá nám umožňuje vrátiť sa v čase znova a znova.

FOTO:Lenpremužov

Video :

Nože pre pravých mužov – Victorinox Hunter

 

Švajčiarska značka Victorinox, ktorej história siaha až do roku 1884 – to už dávno nie sú iba originálne červené multifunkčné vreckové nožíky s „miliónom“ príslušenstva. Jedným z jej mnohých modelových radov je aj rad „Hunter Pro“, ktorý sme doteraz poznali v čiernej a oranžovej farbe. Teraz pribudol ďalší variant, nazvaný “Hunter Pro Wood”, s rukoväťou zo vzácneho a hladkého orechového dreva. Každá rukoväť má svoj vlastný osobitný vzor, čo robí každý “Hunter Pro Wood” unikátny – napriek tomu je v ponuke iba za 119 eur.

Každý lovec by mal mať pri putovaní divokou prírodou nôž, s ktorým si vystačí aj bez doprovodu ďalších pridaných funkcií. Práve túto výzvu spĺňa nôž Hunter Pro, ktorý bol vyvinutý ako špeciálny nôž pre lovcov v Spojených štátoch. Čepeľ o veľkosti 96 mm je možné jednoducho otvoriť jednou rukou, zatiaľ čo ergonomický tvar rukoväte umožňuje extrémne stabilné uchopenie.

Text: Martin Benkovič, foto: archív LPM

Suzuki Vitara s novým turbomotorom a …

Suzuki Vitara s novým turbomotorom a …

 

Ponuku štýlového a praktického SUV Suzuki Vitara na slovenskom trhu rozšírili dve atraktívne novinky. Dynamicky ladená verzia „S“ poháňaná novým preplňovaným benzínovým motorom 1,4 BoosterJet s výkonom 140 koní a unikátne spojenie naftového motora 1,6 DDiS  s automatickou dvojspojkovou prevodovkou. Túto kombináciu ponúka značka Suzuki vôbec po prvý krát.

VITARA S Prostredníctvom dynamickej Vitary S uvádza Suzuki na náš trh prvého zástupcu celkom novej rodiny preplňovaných benzínových motorov BoosterJet. Štvorvalec s objemom 1,4 litra ponúka najvyšší výkon 103 kW/140 k a krútiaci moment 220 Nm, dostupný v širokom spektre otáčok. Motor s priamym vstrekovaním benzínu a variabilným časovaním sacích ventilov vyniká okrem skvelých výkonových parametrov taktiež mimoriadnou hospodárnosťou. Vitara S s pohonom predných kolies dosahuje v kombinovanom cykle spotrebu len 5,2 l/100 km, vo verzii s pohonom všetkých kolies AllGrip je spotreba len minimálne vyššia: 5,4 l/100 km. Špecifikácia S vychádza z najvyššej verzie Elegance (sedem airbagov, automatická klimatizácia, elektrické okná, bezkľúčové odomykanie, multimediálny systém s navigáciou, adaptívny tempomat, radarový prednárazový systém, parkovacie senzory, automatické svetlá a stierače…) a dopĺňa ju o niekoľko špecifických prvkov. Vitara S jazdí na efektných 17-palcových diskoch v lesklom čiernom prevedení a spredu ju spoznáte podľa päťdielnej športovej masky chladiča s pochrómovaným lemovaním. Vzhľad Vitary S ďalej ozvláštňujú vonkajšie spätné zrkadielka v saténovo-striebornom prevedení a projektory LED stretávacích svetlometov s červeným orámovaním. Do dynamickej červenej farby je ladený rovnako aj interiér. Športový volant a manžeta radiacej páky dostali červené prešívanie kože, rovnako ako anatomické sedadlá v kombinácii kože a semišu. Červené rámiky zdobia prístrojový štít a taktiež kruhové výduchy ventilácie. Palubná doska Vitary S dostala obloženie s dekorom brúseného kovu, športový akcent interiéru završujú hliníkové pedále (u verzie s manuálnou prevodovkou). Pre Vitaru S je určených sedem špeciálne vybraných farieb karosérie. Okrem striebornej, sivej, čiernej, červenej a bielej budú k dispozícii  taktiež atraktívne dvojtónové kombinácie – sivá s čiernou strechou, alebo červená s čiernou strechou. Cena Vitary s s novým motorom a pohonom prednej nápravy sa začína na sume 18 000 eur, verziu s pohonom všetkých štyroch kolies dostanete za 20 100 eur a verziu 4WD v kombinácii so šesťstupňovým automatom za 21 700 eur.

Nová automatická prevodovka Suzuki TCSSNová šesťstupňová dvojspojková prevodovka vlastnej konštrukcie s označením TCSS (Twin Clutch System by Suzuki) je určená výhradne pre dieselovú verziu Vitary, a to ako s pohonom predných kolies, tak aj vo verzii 4×4 s názvom AllGrip. K hlavným prednostiam novej automatickej prevodovky patrí extrémne rýchle radenie rýchlostných stupňov, vysoký komfort jazdy daný neprerušovaným tokom výkonu a krútiaceho momentu a v neposlednom rade aj mimoriadna úspornosť. Konštrukčne ide vlastne o dve manuálne prevodovky v jednom balení. Každá má svoju vlastnú spojku, jedna ovláda párne rýchlostné stupne vrátane spiatočky a druhá nepárne stupne. Keď je jedna spojka v zábere, na druhej rozpojenej polovici dôjde k predradeniu vyššieho alebo nižšieho rýchlostného stupňa, podľa aktuálnej jazdnej situácie.

Súčasným rozopnutím prvej spojky a zopnutím druhej, potom v optimálnom okamžiku dôjde k prakticky nepostrehnuteľnému preradeniu bez časovej straty, takže jazda je nielen maximálne komfortná, ale súčasne aj úsporná. Rovnako ako manuálna prevodovka určená pre naftový motor 1,6 DDiS (88 kW/120 k) má aj nový dvojspojkový automat šesť rýchlostných stupňov a okrem inteligentného samočinného režimu umožňuje vodičovi radiť podľa vlastného uváženia pomocou páčok pod volantom. Túto manuálnu sekvenčnú voľbu vodič ocení napríklad pri dynamickej jazde, kedy obzvlášť vynikne rýchlosť novej prevodovky TCSS. Bleskové ovládanie spojok zaisťuje hydraulický systém poháňaný elektrickým čerpadlom, ktoré pracuje omnoho rýchlejšie, než konvenčné mechanické ovládanie. Na slovenskom trhu dostanete Vitaru s motorom 1,6 DDiS, pohonom 4WD a novou prevodovkou TCSS za cenu od 23 300 eur vo výbave Elegance, prípadne o 600 eur drahšie vo vyššej výbave Elagnce +.

Text: Martin Benkovič, foto: archív LPM

Seiko získalo titul „Značka roka“

Organizácia World Branding Forum udeľovala každoročné ceny, pre najvýznamnejšie svetové značky. Malou senzáciou a veľkým prekvapením pre rok 2015/16 bol, pri slávnostnom udeľovaní cien v Kensingtonskom paláci v Londýne, výherca v kategórii hodiniek. Vyhlásenou „Značkou roka“ sa totiž nestal žiaden známy luxusný výrobca zo Švajčiarska, ale japonské Seiko.

Systém hodnotenia je pritom jedinečný – víťazi sa vyberajú zo zoznamu 2 600 nominovaných značiek z 35 zemí, a to v procese pozostávajúcom z troch častí, kedy značku hodnotí World Branding Forum, prieskum medzi spotrebiteľmi a on-line hlasovanie verejnosti. Pre Seiko je poctou, že bolo vybrané pre túto cenu vedľa mnohých ďalších prestížnych značiek, ako Apple, Louis Vuitton, Mercedes-Benz a Google.

„Ocenenie je oslavou úspechu niektorých z najväčších značiek z celého sveta. Pokiaľ chce značka zvíťaziť, musí mať vybudovanú dobrú povesť a mať dôveru zákazníkov, pretože 70 percent bodovacieho procesu pochádza od zákazníkov, ktorí hlasujú pre svoje obľúbené značky,“ uviedol Richard Rowles, predseda World Branding Forum.

Text: Martin Benkovič, foto: archív LPM

Replay predstavuje nové vône Replay True

Talianska módna značka Replay, založená v roku 1981 Claudiom Buziolim, patrí medzi špičku vo svojom obore, nielen vďaka kvalite materiálov a strihov, ale predovšetkým vďaka originálnemu riešeniu svojich produktov.

Vďaka inšpirácia zo sveta jeansov teraz prichádza Replay s novými vôňami nazvanými „Replay True“. Dva flakóny, ktoré charakterizujú rady Jeans original! a Jeans spirit! sú tu interpretované s novým nábojom, ktorý je veľmi moderný a súčasný. Lakovanie na spodnej časti flakónu v neobvyklom mosadznom odtieni zodpovedá farbe uzáveru a je dokonale zladené s jasnými farbami dvoch vonných substancií: tyrkysovo modrou pre neho a korálovou červenou pre ňu. Zavŕšením celku je metalický štítok, ktorý kopíruje jeden z najpoužívanejších gombíkov značkových jeansov – REPLAY Blue Jeans. Vôňu Replay True Man charakterizujú tmavé tóny pačuli a cédrového dreva, ktoré dodávajú charizmatický a seriózny efekt, zatiaľ čo šumivý top mandarínky a jablka dáva vôni spontánnosť. Muškát a melón činia celú kompozíciu dvojzmyselnou a návykovou vďaka kvetinovým a vodným tónom.

Text: Martin Benkovič, foto: archív LPM