Výrobca luxusných automobilov z Japonska – Lexus, uviedol na trh už štvrtú generáciu SUV s menom RX. Zaujme najnovšími technológiami, ale aj výrazným dizajnom.
Od roku 1998 sa z troch generácií predalo doteraz 2,2 milióna kusov RX. Najnovšia štvrtá generácia nadväzuje na ostrý dizajn menšieho SUV s označením NX. Aj keď si to asi hneď nevšimnete, oproti predošlej generácii poriadne narástla: do dĺžky o 12 cm, rázvor sa zväčšil o 5 cm. Priestor pre nohy pasažierov na zadných sedadlách je vďaka tomu nadštandardný. Nielen zadné, ale aj predné svetlomety naplno využívajú LED technológiu. Kolesá majú rozmer až 20 palcov.
V interiéri vás ako prvé asi zaujme veľký 12,3 palcový displej infotainmentu, voľne trčiaci do priestoru. Ako druhé si budete pochvaľovať skvelé sedadlá, ktoré vás dokonale obopnú. Poťahy z kvalitnej kože môžete doplniť o ďalšiu luxusný novinku – drevený obklad s unikátnym laserovým gravírovaním. To dodáva značka Yamaha, výrobca drahých klavírov. Nechýba ani špičkové ozvučenie, tradične od značky Mark Levinson, s celkovým počtom 15 reproduktorov.
V rámci pohonných agregátov bude v ponuke skvelý hybridný pohon pre model RX 450h (313 koní) a nový preplňovaný benzínový dvojliter pre model RX 200t (238 koní). Naftové agregáty Lexus vynecháva, už roky úspešne vsádza na hybridy. Tie vždy kombinuje s automatickou bezstupňovou prevodovkou typu CVT, pričom teraz pohonný systém pozostáva z benzínového motora V6 s objemom 3,5 litra a dvojice elektromotorov. Dvojliter s turbodúchadlom výrobca spojil s klasickou šesťstupňovou automatikou. Tento pohon bude lacnejší o zhruba 8 000 eur, Lexus aj tak ale počíta v Európe s predajom v pomere až 90% v prospech hybridného systému.
Novinkou je adaptívny podvozok AVS, ktorý v športovom modeli F Sport dostal aj aktívny stabilizátor. Lexus samozrejme disponuje aj vysokou pasívnou bezpečnosti, potvrdenou piatimi hviezdičkami od Euro NCAP. Čo sa týka aktívnej bezpečnosti, nový „Lexus Safety System+“ obsahuje len to najnovšie. Aj vďaka tomu sa môže nový Lexus RX pochváliť najlepším skóre z hľadiska ochrany chodcov spomedzi všetkých doposiaľ testovaných SUV.
Text: Martin Benkovič, foto: archív LPM